اخبار بروجرد

شبکه آب شرب بروجرد از قدیمی‌‎ترین ‌سیستم‌های آبرسانی در کشور است

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: شبکه آب شرب این شهرستان از قدیمی‌‎ترین ‌سیستم‌های آبرسانی در کشور است که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۳۵ آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حبیب ‎الله حدادی در حاشیه بازدید جمعی از اصحاب رسانه بروجرد از پروژه‌‎های آبفا اظهار داشت: شبکه آب شرب بروجرد یکی از قدیمی‎‌ترین‎ شبکه‌‎ها در کشور بوده و جزء ۱۰ شهر اول است که در مجلس وقت، مصوبه می‌‎گیرد.

وی تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی شبکه آبرسانی بروجرد توسط شرکت فرانسوی انجام شده و در سال ۱۳۴۰ اولین اشتراک به متقاضی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بروجرد بیان کرد: ۲۲۰ لیتر بر ثانیه از سرچشمه گلرود برداشت و ۷۰ درصد آن به فاضلاب تبدیل می‌‎شود.

حدادی با بیان اینکه صنعت تأمین آب بسیار پر هزینه است، اضافه کرد: در تصفیه‌خانه کار تبدیلی انجام می‌شود که برای کشاورزی بسیار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه پرتی آب در شهر بین ۲۳ تا ۲۵ درصد است، بیان کرد: ۹۳ درصد آب شرب صرف کشاورزی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بروجرد ادامه داد: آبی که از چاه‌های گلرود برای آب شهری بروجرد استخراج می‌شود، براساس نتایج آزمایشگاهی کیفیت مطلوبی در مقایسه با آب سایر شهرهایی که در کشور به عنوان آب شرب استفاده می‌شود، دارد.

حدادی اظهار داشت: آب بروجرد معمولاً دارای املاح و رسوبات زیادی است اما از نظر علمی هیچ ارتباطی بین بیماری‌های گوارشی و کلیوی با آب سالم از نظر بهداشتی وجود ندارد و شهروندان بروجردی اطمینان خاطر داشته باشند که این آب از نظر بهداشتی با وجود املاح موجود مورد تأیید است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close