لرستان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان: حمایت از محصولات فرهنگی بومی استان ضروری است

روزهای بروجرد- سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: حمایت از تولید محصولات فرهنگی بومی استان برای فرهنگ سازی و انتقال آن به نسل‌های آینده ضروری است.

حجت الله یارمحمدی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: لرستان از نظر تعدد و تنوع در محصولات فرهنگی، کالاهای عشایری، صنایع دستی روستایی و شهری جایگاه قابل توجهی دارد که جشنواره های کالا و محصولات فرهنگی حلقه اتصال میان هنرمندان و مخاطبان هستند.

وی افزود: فضای فرهنگی کشور و محصولات تولید شده باید به سمتی پیش رود که ارتباط نزدیکی بین هنرمندان و مخاطبان ایجاد شود تا مردم علاوه بر تامین نیازهای روزانه فرهنگ های بومی را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

وی گفت: برگزاری جشنواره های مختلف در خصوص محصولات فرهنگی، حمایت از تولید محصولات بومی را به دنبال خواهد داشت.

یارمحمدی با بیان اینکه در این راستا جشنواره کالا و محصولات فرهنگی لرستان همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود تصریح کرد: این جشنواره با موضوعات طراحی و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی، اسباب‌بازی و عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی برگزار می‌شود که ثبت نام و مهلت تحویل آثار تا ۲۰ دی ماه جاری می‌باشد و نمایشگاه آن دهه اول بهمن برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون فرصت مناسبی برای معرفی هنرمندان می باشد و از افراد فعال برای شرکت در جشنواره کالا و محصولات فرهنگی لرستان دعوت می شود تا بتوانند صنایع دستی استان را به خوبی معرفی کنند.

وی ادامه داد: جشنواره کالا و محصولات فرهنگی با هدف ترویج و گفتمان سازی تولید و مصرف فرهنگی با نگاه ویژه به کالای تولیدی استان‌ها، شناسایی محصولات، شبکه‌سازی تولید تا فروش و تعریف تولیدات نو برگزار می شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close