اخبار جهان

معامله انجام شد/ نازنین آزاد و انگلیس بدهی را پرداخت کرد

روزهای بروجرد– تراس، وزیر خارجه بریتانیا، روز چهارشنبه، ۲۵ اسفندماه، اعلام کرد که پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی لندن به تهران و پرونده نازنین زاغری زندانی دوتابعیتی در ایران، در اولویت دولت این کشور است.

تراس در پاسخ به پرسش خبرنگار اسکای‌نیوز بدون اشاره به این که آیا این بدهی به ایران پرداخت شده یا خیر، تنها گفت که این دو موضوع در اولویت قرار گرفته‌اند.

وی در عین حال افزود: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که این یک بدهی مشروع به ایران است و به دنبال راه‌هایی برای پرداخت آن بوده‌ایم.»

اظهارات وی یک روز پس از آن بیان می‌شود که تولیپ صدیق، نماینده مجلس و نزدیک به خانواده زاغری، در بریتانیا در یک پیام توییتری نوشت که نازنین زاغری پس از شش سال پاسپورت خود را پس گرفته است.

خانم صدیق همچنین از حضور یک گروه مذاکره‌کننده بریتانیایی در تهران خبر داده بود که وزیر خارجه بریتانیا نیز بدون اشاره به جزئیات، حضور این گروه در ایران را تائید کرده است.

از سوی دیگر ظهر امروز خبر رسیده است که انگلستان بدهی ۵۰ ساله خود بابت قرارداد خرید ۷۶۴ تانک چیفتن را به ایران پرداخت کرد از این قرارداد، پول ۲۹۴ تانک باقی مانده بود و ایران ۴۳ سال، ۱۲۷ میلیون پوند از لندن طلب داشت. طبق محاسبه دادگاههای هلند ، به روز شده این مبلغ ۳۹۰ میلیون پوند می شد که روز گذشته این پول به بانک مرکزی عمان منتقل شد . لحظاتی پس از این اقدام اعلام شد که «ایران، نازنین زاغری را چند ماه قبل از پایان مدت محکومیتش آزاد کرد».

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close