اخبار بروجرد

اختلاف شهرداری با هتل زاگرس برای ساخت جاده سلامت در تپه چغا

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: با آماده‌سازی جاده سلامت چغا علاوه بر چشم‌اندازی زیبا، زمینه برای ایجاد محور گردشگری شهر در کنار پل قلعه حاتم از قلعه‌های تاریخی شهر و باغ فدک فراهم می‌شود.

 

یحیی عیدی‌بیرانوند با بیان اینکه اجرای طرح جاده سلامت «تپه چغا» با جدیت ادامه دارد، اظهار کرد: تا به الان، سه پیمانکار روی این پروژه کار کرده‌اند اما به دلیل سختی کار، هر سه نفر انصراف داده‌اند؛ با این وجود انجام این طرح با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: به دلیل اهمیت این تپه برای شهر بروجرد، شهرداری تلاش دارد خاک‌ریزی و تسطیح جاده را به خوبی انجام دهد تا جاده سلامت تپه چغا تبدیل به مسیری ایمن و سبز شود.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: تپه چغا یا تپه شهدای گمنام، نگین بروجرد و مشرف به شهر است و در صورت اجرای این طرح چشم‌اندازی زیبا برای شهر و شهروندان فراهم می‌شود.

عیدی‌بیرانوند تصریح کرد: با آماده‌سازی این جاده علاوه بر چشم‌اندازی زیبا، زمینه برای ایجاد محور گردشگری شهر در کنار پل قلعه حاتم از قلعه‌های تاریخی شهر و باغ فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: کاربری‌های متنوعی در مسیر جاده سلامت در نظر گرفته شده است اما مشکلی با مالک هتل زاگرس واقع در تپه چغا وجود دارد که در جلسه‌ای با حضور نماینده بروجرد در مجلس، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار بروجرد گفت: در صورتی که مشکل ما با هتل زاگرس حل شود، روند اجرای پروژه تسریع می‌شود؛ البته در صورت مقاومت مالک نیز از راهکارهای قانونی استفاده می‌کنیم، اما تلاش ما بر تعامل است تا زمینه برای توسعه گردشگری در این محور فراهم شود که قطعاً عوائد آن شامل هتل زاگرس نیز خواهد شد.

عیدی‌بیرانوند با تاکید بر اینکه هدف ما رونق اقتصادی شهر و ماندگاری میهمانان و گردشگران در بروجرد است، تاکید کرد: اتمام این پروژه‌ها منوط به آن است که شهروندان نسبت به پرداخت عوارض خود، به موقع اقدام کنند؛ چراکه شهرداری بروجرد به جز عوارض شهری منابع درآمدی دیگری ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شهروندان طرح‌هایی در بروجرد اجرا شود که ساکنان، فرزندان آنها و آیندگان از آن استفاده کنند.

 

 

منبع: ایمنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close