اخبار بروجرد

ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد یک مطالبه عمومی است

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی بروجرد یک مطالبه عمومی برای مردم این شهرستان و مناطق همجوار است.

به گزارش ایسنا فاطمه مقصودی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه بروجرد افزود: بروجرد تنها شهر بزرگ کشور می باشد که از داشتن دانشگاه علوم پزشکی محروم است.

وی اضافه کرد: این کمبود در لرستان هم احساس می شود چراکه این استان تنها یک دانشگاه علوم پزشکی دارد و این مهم موجب کمبود خدمات‌رسانی به شهروندان در استان شده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بروجرد می‌تواند علاوه بر توسعه خدمات‌رسانی به شهرستان و  دیگر شهرهای همجوار، سطح خدمات رسانی بهداشتی در لرستان را افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات گسترده در راستای توسعه بروجرد اظهار داشت: تلاش برای تامین آب شرب شهرستان و تکمیل سد آبسرده، بازگشت کارخانجات تعطیل به چرخه تولید، تلاش برای اتصال بروجرد به خط ریلی، توسعه نساجی و جذب نیروی جدید، بخشی از اقدامات ۲ سال گذشته است.

نماینده بروجرد در مجلس در خصوص کارخانجات عظیم خودرو و نساجی نیز گفت: این ۲ کارخانه بزرگ طی سال های اخیر با مشکلات عدیده ای مواجه بودند که با تلاش شبانه روزی برای بازگشایی آنها  اقدام شده است.

 مقصودی افزود: راه‌اندازی بخش دوزندگی نساجی بروجرد نیز زمینه ساز توسعه اقتصادی این صنعت و ایجاد اشتغال برای جوانان استان و شهرستان شده است و با ایجاد فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور، توسعه اقتصادی صنعت دوزندگی لرستان نیز محقق می‌شود.

وی با اشاره به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی اشترینان ادامه داد: برخی روستاهای شهرستان نیز از زیر ساخت های اصلی محروم بودند که با هماهنگی و اقدامات جهادی، توسعه این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین ضمن تسلیت شهادت ۲ روحانی مجاهد در صحن رضوی و محکوم کردن این اقدام تروریستی اظهار داشت: جهاد تبیین فریضه‌ای بزرگ است و باید در راستای ترویج انقلاب و مسائل مربوط به جهان اسلام، وظایف و تکالیف خود را انجام دهیم.

مقصودی جمهوری اسلامی را میدان‌دار مبارزه با استکبار دانست و تصریح کرد: تحکیم موارد قدرت جمهوری اسلامی از مولفه‌های مهمی است که حول محور مردم می چرخد و باید با همراهی ملت به این مهم برسیم.

وی همچنین تلاش برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم را بخشی از وظایف دولتمردان دانست و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برای این مهم در تلاش هستند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close