اخبار بروجرد

خدمات توانمندسازی به بیش از ۲ هزار سالمند بروجردی ارائه شد

روزهای بروجرد- مدیر موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد گفت: توانمند سازی و مراقبت از سالمندان از اهداف این موسسه است که در این راستا پارسال به بیش از ۲ هزار سالمند تحت حمایت این موسسه خدمات توانمندسازی ارائه شد.

مریم بهرامی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اقدامات پرستاری، حرکت ورزشی متناسب با سالمندان، استفاده از وسایل کمک توانبخشی، آموزش عمومی و شیوه موثر مطالبه گری از جمله خدماتی است که در راستای توانمند سازی سالمندان انجام شد.

وی افزود: در طرح توانمند سازی سالمندان، متناسب با وضعیت سلامتی آنها وسایل توانبخشی اهدا شد از جمله در همین راستا، به سالمندان با فشار خون بالا دستگاه فشار خون و برای سالمندانی که مشکل شنوایی داشتند باطری سمعک تهیه و اهدا شد.

مدیر موسسه سالمندان فرزانگاران حکمت سینا بیان کرد: همچنین منزل تعدادی از سالمندان با نصب سایدریل یا محافظ جهت پیشگیری از سقوط مناسب سازی شده است.

بهرامی اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توانمندسازی سالمندان، کلاس های آموزشی سلامت، روانشناسی، مشاوره، ورزشی، اقدامات پرستاری و سفرهای درون شهری، گردشگری و زیارتی است.

وی ادامه داد: کلاس های آموزشی با محور سبک زندگی سالم، آموزش پیشگیری از کرونا، تشویق و یادآوری برای واکسیناسیون، مراحل و مکان های در دسترس، مشاوره تلفنی سالمندان، کنترل قد، وزن، فشارخون، بررسی چاقی یا سوتغذیه و سفرهای درون شهری از جمله برنامه هایی است که همواره با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

مدیر موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد با بیان اینکه آموزش محور فعالیت این موسسه است، گفت: فعالیت های این موسسه در بخش های مختلف آموزشی، اجتماعی، ورزش، سلامت و تغذیه  برای سالمندان دنبال می شود.

وی افزود: ورود به سنین سالمندی نیازمند فراهم کردن بسترهایی است تا سالمندان با کسب مهارت های لازم و سبک زندگی متناسب با این دوره همراه با سلامت روحی و جسمی، کمترین مشکلات را برای اطرافیان و نظام اجتماعی داشته باشند.

موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا زیر نظر بهزیستی بروجرد از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون بیش از ۲ هزار سالمند را تحت پوشش برنامه های مختلفی اعم از آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت قرار داده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close