اخبار ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: حذف سپاه از لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا شرط ایران است

روزهای بروجرد– سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجود نام سپاه در لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا در کنار لیست وزارت خارجه آمریکا، گفت: «اتفاقا ما در حال پیگیری تمام این موارد هستیم. چرا که طرف مقابل تحریم‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده است که اگر ممری را باز کند، از جای دیگر آن را ببندند. وقتی ما می‌گوییم راستی‌آزمایی می‌کنیم یعنی اینکه آیا عملا رفع تحریم صورت گرفته است یا خیر. نمی‌توانیم در بخشی یک بندی را باز کنیم ولی چند بند دیگر را به پای یک نهاد ببندیم. همین را هم پیگیری می‌کنیم.»

محمد عباس‌‌زاده به انتخاب گفت: «ما در مذاکرات به دنبال این هستیم که همه نهادهای جمهوری اسلامی که تحریم شده‌اند و در اینگونه لیست‌ها قرار گرفته‌اند، خارج شوند. در واقع حرف ما با غربی‌ها دقیقا همین است. بحث هم تنها محدود به سپاه نیست چرا که هر نهادی بالاخره با بخشی از اقتصاد کشور کار می‌کند. در حال حاضر بنده تحریم هستم ولی تحریم شخص چندان تاثیری ندارد و نهایتش این است که نمی‌تواند به اروپا برود. ولی وقتی نهادی تحریم می‌شود، این نهاد کار عمرانی می‌کند، از بازار چیزی تهیه می‌کند و ارائه می‌دهد و همچنین کارمند و کارگر دارد و این امر بالاخره در بخشی از اقتصاد جامعه اخلال ایجاد می‌کند.»

عباس‌زاده تاکید کرد: «به دنبال این هستیم که همه نهادهای عمومی، دولتی و حکومتی که به صورت ناعادلانه، غیرقانونی و غیرمنطقی مورد تحریم اتحادیه اروپا و امریکا قرار گرفته‌اند، همانطور که در برجام هم پیش‌بینی شده است، رفع تحریم شوند. فقط هم بحث سپاه مطرح نیست. به تعبیری در قبال دادن اجازه فراپادمانی در فعالیت‌های هسته‌ای و محدودیت‌هایی که اعمال می‌شود، طبیعی‌ست که ما به دنبال برداشتن تمام تحریم‌های ظالمانه باشیم، این حق منطقی ماست. کشور ما را تحریم کرده‌اند، دارو به ما نداده‌اند، مواد لازم برای ساخت داروی بیماران صعب العلاج و اقشار آسیب پذیر را نداریم و در حقیقت یک ملت را تحریم کرده‌اند و این ظلم بزرگی است.»

وی در پایان عنوان کرد: «ما به دنبال امتیاز خاص و اضافه‌ای نیستیم بلکه تنها می‌خواهیم که ظلم نکنند. نهادهای ما را تحریم کردند و قرار بود تحریم‌ها را رفع کنند اما زیر تعهد و امضای خود زدند. ما دنبال رفع تحریم همه نهادها هستیم و سپاه هم یکی از آن‌هاست.»

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close