اخبار بروجردویژه ها

قطعی آب و برق بروجرد در تابستان/ کاهش شدید آب های زیرزمینی شهرستان

روزهای بروجرد– رییس آبفا بروجرد گفت: آب‌های زیرزمینی در شهرستان ۳۵ میلیون مترمکعب کاهش دارد و تنها منبعی که تا سالیان متمادی می‌تواند آب شهرستان بروجرد را تأمین کرده و خطر کم‌آبی را رفع کند، سد آبسرده است.

حبیب‌اله حدادی افزود: برخی چاه‌های شهرستان به دلیل واقع شدن در بافت مسکونی و احتمال آلودگی آب توسط فاضلاب انسانی و خانگی و نیز کاهش میزان آب‌دهی حذف شدند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دارای ۱۴۱ هزار مشترک روستایی و شهری است تصریح کرد: بروجرد ۳۵ هزار مشترک فاضلاب دارد و بیشتر آب شرب شهرستان از چاه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: شبکه آب شرب بروجرد یکی از قدیمی‌ترین‌ شبکه‌ها در کشور بوده و جزء ۱۰ شهر اول است که در مجلس وقت، مصوبه می‌گیرد.

رییس آبفا بروجرد خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی شبکه آب شرب بروجرد از سال ۱۳۳۵ شروع شده که شرکت فرانسوی کار را شروع کرده و در سال ۱۳۴۰ اولین اشتراک به متقاضی واگذار شده است.

حدادی اضافه کرد: متأسفانه امسال گرمای زودهنگام خواهیم داشت، خشکسالی امسال و کاهش شدید آب‌های زیرزمینی ۳۵ میلیون مترمکعب کاهش آب که معادل یک سال مصرف شهرستان است.

وی بیان کرد: اگر صرفه‌جویی نشود با کمبود مواجه خواهیم شد، قطعی برق در تابستان به ایستگاه‌های پمپاژ وارد خواهد شد و باعث قطعی آب نیز می‌شود، برای تأمین آب و مقابله با تنش آبی باید اعتبارات لازم گرفته شود.

حدادی تصریح کرد: مهم‌ترین و بهترین گلوگاه‌هایی که از بحران آب جلوگیری کرده و شهر را در ۱۰۰ سال آینده از نظر کم‌آبی نجات می‌دهد، سد آبسرده است.

رییس آبفا بروجرد ادامه داد: ورود کشاورزان غیربومی باعث کاهش شدید منابع آبی می‌شود، از کشت محصولات آبدوست جلوگیری شود.

حدادی اظهار کرد: شهرداری نیز از توسعه فضای سبز خودداری کند و فضای سبز موجود را حفظ کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close