اخبار لرستانویژه ها

استاندار: منابع آب لرستان با کاهش قابل توجهی مواجه شده است

روزهای بروجرد– استاندار لرستان گفت: امسال منابع آب استان با کاهش قابل توجهی نسبت به سال های گذشته مواجه است.

فرهاد زیویار در شورای حفاظت از منابع آب استان افزود: تعیین تکلیف ایستگاه های پمپاژ آب سطح استان از مهمترین مسائل در راستای ساماندهی آنهاست که به همین منظور بایدکار گروهی تشکیل و به صورت کاملاً کارشناسی شده در این زمینه اقدام شود.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کم‌آبی بی سابقه در سال جاری ضرورت دارد در رابطه با برداشت غیر قانونی و بدون مجوز آب، با متخلفان برخورد قانونی شود.

زیویار ادامه داد: فرمانداران نسبت به تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف کشاورزان و مشخص نمودن الگوی کشت با توجه به کمبود منابع آب، با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط ظرف دو هفته اقدام کنند. 

استاندار لرستان تاکید کرد: رعایت بندهای مصوب شورای حفاظت از منابع آب استان از مهمترین نکاتی است که باید با همکاری دستگاه های اجرایی و کشاورزان با لحاظ ضرورت حفاظت از منابع آب مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

زیویار خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط می توان گفت؛ وضعیت منابع آب در استان نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و با توجه به کاهش شدید بارندگی ها، با کمبودهای

بسیاری در این زمینه مواجه هستیم که همین موضوع ضرورت همکاری بین دستگاهی را برای استفاده صحیح از منابع موجود دو چندان می کند. 

استاندار لرستان یادآور شد: سیاست گذاری ها توسط شورای حفاظت از منابع آب صرفا برای استفاده از منابع موجود با هدف توزیع و تخصیص عادلانه در سطح استان است و هیچگونه بنایی بر محدود کردن استفاده کنندگان وجود ندارد.

وی گفت: مصوبات بسیار خوبی در سفر اخیر رئیس جمهور محترم به استان در بحث حفاظت از منابع آب دیده شده و تخصیص اعتبار مناسب در این راستا، نوید بخش اجرای زیرساخت ها و برنامه های کاربردی طی سال‌های آتی در استان است. 

 زیویار افزود: کمبود منابع آب موجب شده تا محدودیت هایی در زمینه اجرای برنامه ها در حوزه آب استان به وجود آید و باید در نظر داشت برای رفع این محدودیت ها به یک بازه زمانی بیش از سه الی چهار ساله زمان نیاز است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close