اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

استاندار: تکمیل راه‌آهن دورود-بروجرد-خرم آباد در اولویت دولت قرار دارد/ منابع مالی برای فعال شدن پروژه تامین شده است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: طرح احداث راه آهن لرستان که با پیشرفت فیزیکی ۳۹ درصدی به صورت راکد درآمده بود بدنبال پیگیری های مصوبات سفر رییس جمهور به استان از ماه آینده آغاز می‌شود.

فرهاد زیویار روز جمعه در بازدید از راه آهن خرم آباد – دورود – بروجرد در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح از پروژه های مصوب سفر ۱۹ آذر ریاست جمهوری به لرستان است و نسبت به دیگر مصوبات سفر در استان متفاوت است و هزینه این طرح معادل مجموع مصوبات سفر به این استان است.

وی اظهار داشت: براین اساس این طرح در قالب پروژه ای سه ساله در نظر گرفته شد و مجری طرح را آماده کرد و در اختیار وزارت راه قرار گرفت و قرارداد پروژه نیز در اوایل دهه ۹۰ بین کارفرما و مجری که قرارگاه خاتم الانبیا هست تاریخ ها و ارقام باید حک و اصلاح شود.

وی ادامه داد: این ارقام باید در اختیار سازمان برنامه بودجه قرار می گرفت و این فرایندهای طولانی قبل از عید سپری شد و سازمان برنامه بودجه اشکالاتی گرفت ودر اختیار شرکت زیرساخت قرار گرفته شدو نکات مورد نظر مجری حک و اصلاحات انجام شد.

استاندار لرستان گفت: در جلسه شورای فنی این طرح مطرح خواهد شد و در صورت تصویب فرایندهای بعدی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح از جمله پروژه‌های بزرگ کشور مطرح است، ادامه داد: اعداد و ارقام نیز چند هزار میلیارد تومانی است و تامین اعتبار آن پشتوانه های متفاوتی نیاز داردو بحث تهاتر نفت مطرح است.

زیویار افزود: این طرح از ماه آینده آغاز خواهد شد و پیشرفت فیزیکی طرح ۳۹ درصد است و موانع کار موارد اداری است و تلاش می شود که در اجرای این طرح تسریع شود.

وی اظهار داشت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار منتظر رفع شدن موانع اداری است و اعتبارات این طرح تا حدودی آماده است و طرح از سرگیری خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: این طرح بر اساس منویات مقام معظم رهبری کاری نو و دانش بنیان است که در امر اشتغالزایی نیز تاثیر فراوانی دارد.

وی افزود: تلاش می شود این طرح در دولت سیزدهم تکمیل و بهره برداری شود.

 

 

منبع: فارس

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close