اخبار جهان

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره بازگشت سویه کشنده دلتا

روزهای بروجرد- با وجود کاهش شاخص ابتلا به کرونا، وزیر بهداشت آلمان درباره احتمال موج جدید اومیکرون و بازگشت سویه خطرناک‌ و کشنده دلتا در پاییز هشدار داد. کارل لاوترباخ گفت پاندمی تمام نشده و از مردم خواست در هواپیما و قطار ماسک بزنند.

موسسه روبرت کخ شاخص ابتلا به کرونا در آلمان را روز شنبه ۱۴ مه  ۴۷۷.۰ اعلام کرد. این شاخص روز گذشته برابر با ۴۸۵.۷ و هفته گذشته برابر با ۵۴۴.۰ بود.

این رقم، بیانگر ابتلای جدید به ویروس در هر ۱۰۰ هزار نفر طی یک هفته است.

انستیتو کخ اعلام کرد که در ۲۴ ساعت منتهی به شنبه ۱۴ مه، شمار ابتلای جدید به ویروس کرونا در آلمان ۶۱ هزار و ۸۵۹ مورد بوده و تعدادجان‌باختگان کرونا به ۱۴۴ نفر رسیده است.

داده‌های روبرت کخ و مراکز درمانی حاکی از آن است که میزان ابتلا به کرونا  روز به روز در آلمان کاهش می‌یابد با این وجود کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان نسبت به بازگشت نوع خطرناک‌تر و کشنده سویه دلتای کرونا هشدار داد.

کارشناسان احتمال می‌دهند تعداد زیادی از موارد ابتلا به کرونا به دلیل کار و فشار زیاد بر کارکنان حوزه بهداشت و همچنین به دلیل اینکه همه افراد مبتلا به کرونا آزمایش “پی‌سی‌ار”  PCR انجام نمی‌دهند ثبت نمی‌شوند. در آمار وزارت بهدشت و موسسه روبرت کخ تنها تست مثبت پی‌سی‌ار آورده می‌شود.

۲۵ میلیون آلمانی به کرونا مبتلا شدند

بر اساس آمار انستیتو کخ، تا کنون ۲۵ مییلون و ۷۲۳ هزار ۶۹۷ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده‌اند. تعداد کل واقعی احتمالاً به طور قابل توجهی بیشتر است، زیرا بسیاری از  موارد شناسایی یا ثبت نمی‌شوند.

وزیر بهداشت آلمان نسبت به “بی‌احتیاطی” و بازگشت نوع خطرناک سویه دلتای کرونا هشدار داده و می‌گوید هنوز دوره پاندمی تمام نشده و  موج جدید اومیکرون ممکن است در پائیز امسال آغاز شود.

او به تحقیقاتی که اخیرا در اسرائیل انجام گرفته، اشاره کرده که بر اساس آن نوع دلتای کرونا در فاضلاب‌ها شناسایی شده است.

کارل لاوترباخ گفت: «برای هر دو سناریو (موج جدید اومیکرون و بازگشت سویه خظرناک دلتا) باید آماده شد و ما به واکسن‌هایی علیه هر دو نوع نیاز داریم که بسیار گران خواهد بود.»

در آلمان اومیکرون سویه BA.2 بیشتر رواج دارد و بیش از ۹۷ درصد بیماران به این گونه از کرونا مبتلا شدند.

طبق آخرین گزارش هفتگی انستیتو کخ، سویه دلتا که اغلب با عواقب جدی‌تری نیز همراه است، در حال حاضر به ندرت شناسایی می‌شود.

لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان از مردم خواست تا همچنان مراقب باشند. او هشدار داد حتی در تابستان نیز باید هوشیار بود و همچنان به زدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی و هواپیما ادامه داد.

 

منبع: دویچه‌وله 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close