اخبار بروجرد

احداث سایت پرنده‌نگری در تالاب بیشه دالان بروجرد

روزهای بروجرد– مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: حفاظت از محیط‌زیست وظیفه تک‌تک افراد جامعه است.

علی سالاروند، با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط‌زیست را وظیفه تک‌تک افراد جامعه عنوان کرد و از آحاد مردم خواست در حراست و صیانت از محیط‌زیست کوشا باشند.

وی با اشاره به آیات و روایات دینی فراوان در خصوص محیط‌زیست اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی هرگونه تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی معصیت الهی است و ما باید از این امر پرهیز کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس اصل توسعه پایدار هرگونه توسعه و پیشرفت باید با لحاظ کردن مباحث زیست‌محیطی همراه باشد تا پایدار بماند.

سالاروند با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و ریاست‌جمهور به مباحث زیست‌محیطی، اضافه کرد: ما باید از این توجه مقامات ارشد کشور به مسئله محیط‌زیست نهایت استفاده و بهره‌برداری را جهت حفظ محیط‌زیست انجام دهیم.

وی با اشاره تعارضات انسان با حیات‌وحش در بعضی مناطق کشور و مشکلات پیش آمده در این زمینه، بیان کرد: این مشکلات بیشتر ناشی از بر هم زدن زنجیره غذایی حیات‌وحش و در نتیجه ایجاد عدم تعادل بین طعمه و طعمه خوار و یا کم شدن منابع آبی در طبیعت است که باعث نزدیک شدن حیوانات به جوامع انسانی می‌شود که این امر عمدتاً ناشی از دست‌اندازی انسان به زیستگاه‌های جانوران است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان ادامه داد: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان به همین منظور و جهت پیشگیری از خطرات احتمالی اقدام به تهیه و تجهیز آمبولانس امداد و نجات حیات‌وحش و سلاح بیهوشی کرده است.

 سالاروند از مردم خواست در چنین مواقعی ضمن حفظ خونسردی به محیط‌زیست اطلاع دهند تا همکاران به‌موقع حضور یابند و حیات‌وحش دور شده از زیستگاه طبیعی خود را هدایت کنند.

وی تالاب بیشه دالان بروجرد را یک ظرفیت ویژه برای بروجرد و لرستان دانست و اظهار کرد: می‌توان با احداث سایت پرنده‌نگری و دیدن بخش زیبایی شناختی آن ضمن تأمین منافع جوامع محلی به احیای این تالاب کمک ویژه‌ای کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به اقدامات خوبی که در جهت رفع آلایندگی کشتارگاه دام این شهر با احداث سیستم تصفیه فاضلاب و نیز گازسوز کردن سوخت کارخانه آسفالت شهرداری و رفع آلایندگی گازهای آن صورت گرفته، اظهار کرد: این اداره‌کل آمادگی دارد صنایعی که قصد رفع آلایندگی دارند را به صندوق ملی محیط‌زیست جهت استفاده از تسهیلات این صندوق معرفی کنند.

سالاروند با تبریک فرا رسیدن روز میلاد حضرت امام رضا (ع) با اشاره به‌روز ملی محیط بان، تصریح کرد: حفظ محیط‌زیست این سرزمین حاصل خون ۱۴۸ محیط‌بان شهید و هزاران محیط‌بانی است که شبانه‌روزی کار حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی را انجام می‌دهند لذا از همه مردم خواست با حمایت و حفاظت از محیط‌زیست، پاسدار خون این شهیدان باشند.

 

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close