اخبار بروجرد

روستاهای شمال بروجرد با کمبود آب مواجه هستند

روزهای بروجرد– رییس شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: ۲۰ روستای این شهرستان با کمبود آب مواجه هستند که در صورت نیاز و برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل برای روستاییان عملیات آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

“حبیب اله حدادی” در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها به دلیل خشکسالی و کمبود بارش های فصلی با کمبود اب در روزهای بحرانی مواجه خواهند شد.

وی اظهار داشت: بیشتر روستاهای شمال بروجرد به دلیل خشکسالی با کمبود آب شرب روبرو هستند، این روستاها دارای یک یا ۲ حلقه چاه جهت آبرسانی است ولی متاسفانه خشکسالی باعث خشک شدن چاه‌ها شد.

رییس شرکت آب و فاظلاب بروجرد بیان کرد: به منظور حل مشکل کمبود آب روستاهای بروجرد عملیات حفاری چاه دستی آب شرب روستای زارم آغاز شده است.

حدادی اضافه کرد: با توجه به اینکه روستای زارم آخرین روستا در مسیر خط انتقال آب شرب مجتمع جهان آباد است، در فصول گرم و پرمصرف سال با مشکل کمبود آب شرب مواجه می شود.

وی ادامه داد:  با حمایت مسوولان استانی و تامین ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار حفاری چاه آغاز و بعد از پایان حفاری و تایید وجود آب مورد نیاز، با احداث و تجهیز ایستگاه و خط انتقال، مشکل چندین ساله آب شرب روستای زارم برطرف می گردد.

حدادی گفت: با مستقل شدن تامین آب شرب این روستا از مجتمع مذکور آب مورد نیاز شهرک جهان آباد، روستای سراب و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی موجود در حاشیه روستاهای فوق نیز تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجموع مشترکان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب این شهرستان ۱۵۵ هزار مشترک شهری و روستایی است، اظهار داشت: ۷۵ درصد آب شرب شهرستان بروجرد از چاه‌ها تامین می شود، که در صورت بحران با کمبود مواجه خواهیم شد.

رییس شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: مصرف روزانه آب شرب در روزهای گرم سال گذشته ۹۴ هزار متر مکعب ثبت شده است.

حدادی مجموع روستاهای این شهرستان را ۲۰۵ روستا عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۸۶ روستا آبرسانی شده و ۱۲۴روستا با جمعیت بیش از ۷۰هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب می باشد. 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close