اخبار بروجرد

پیشکسوت موسیقی بروجرد درگذشت

روزهای بروجرد– استاد حسین ابتیاع از هنرمندان پیشکسوت شهرستان بروجرد دار فانی را وداع گفت.

استاد حسین ابتیاع نوازنده چیره دست ویلن و پیشکسوت موسیقی استان لرستان و شهرستان بروجرد روز یک خرداد ۱۴۰۱ دارفانی را وداع گفت.

استاد ابتیاع در سال ۱۳۲۶ در شهرستان بروجرد متولد گردید و پس از پایان تحصیلات ابتدایى به فراگیرى موسیقى و نواختن ساز ویولن علاقمند شد. در سال‏هاى اول دبیرستان بود که به نواختن ویولن روى آورد و چون امکانات در این شهر براى وى مهیا بود، لذا علاوه بر یادگیرى موسیقى و نواختن ویولن به طور سینه به سینه، از خواندن کتاب‏ها و متدها و آثار موسیقى‏دانان کشور غفلت نکرد و با الهام از استعداد ذاتى خویش توانست تا مرحله‏اى زیاد پیشرفت حاصل کند.

حسین ابتیاع پس از اینکه به خدمت نظام رفت، در قسمت موزیک ارتش فرصت خوب و طلایى به دست آورد تا جهت فراگیرى خط نت، پلى بین اندوخته‌های قبلى خود برقرار سازد و موسیقى را به صورت علمى نیز بیاموزد.

وى پس از فراگیرى نت در ارتش موسیقى را خیلى بهتر شناخت و اجرا کرد و خود از آن بهره‏ ور شد و چون بهاى ویولن براى هنرآموز خیلى زیاد بود که هنوز هم هست او تصمیم گرفت که اقدام به ساختن این ساز کند، لذا پس از اینکه چند ساز خوب را جهت الگو، براى کار خود انتخاب کرد، با تأسیس کارگاهى شروع به ساختن این ساز نمود و با مطالعات دقیق و تحقیق فراوان در این راه به استانداردهاى واقعى قطعات این ساز واقف گشت و توانست سازهایى در حدى زیبا و صداى خوب بسازد.

لازم به ذکراست که در خرداد سال ۱۳۹۹ از استاد حسین ابتیاع توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد تجلیل به عمل آمد.

وی سرانجام پس از سالها تلاش برای اعتلای فرهنگ و هنر در سن  ۷۵ سالگی در زادگاه خویش به دیدار معبود شتافت. روحش شاد و یادش گرامی

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close