اخبار بروجرد

استاندار لرستان: عظیم خودرو و زاگرس خودرو می‌توانند حلقه‌های مفقوده صنعت در کشور را پر کنند

روزهای بروجرد– استاندار لرستان گفت: عظیم خودرو و زاگرس خودرو می‌توانند حلقه‌های مفقوده صنعت در کشور را پر کنند.

فرهاد زیویار در دیدار معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: در بحث صنایع لرستان که تعداد آن‌ها کم نیست ما وارث واحدهای صنعتی هستیم که چند دهه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و اجحاف‌هایی در حق آن‌ها انجام شده است، از جمله واگذاری‌های نامناسب که مباحث حقوقی را به وجود آورده و ادامه فعالیت برخی از مجموعه‌ها با مشکل مواجه شده است و یا واگذاری و رد و بدل سهام یک واحد صنعتی باعث ایجاد مسائل حقوقی و اشکالاتی شده است و یا اهلیت نداشتن برخی از افراد در واگذاری‌ها در صنایع مختلف مشکلاتی را برای ما به بار آورده است که امروز با آن مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با حمایت وزارت صمت در خصوص حل مشکل ده‌ها واحد صنعتی که جز مسائل اصلی استان به‌حساب می‌آیند تصمیماتی اتخاذ شود زیرا برخی از صنایع استان همچون کلاف سردرگمی هستند که با بررسی هر بخش مسئله دیگری اضافه می‌شود و لازم است با انسجام و همفکری، همه بخش‌ها در کنار هم قرارگرفته و از طرف مرکز هم همراهی لازم و اعمال‌نظر انجام شود تا به یک تصمیم واحد برسیم.

استاندار لرستان با اشاره به واحدهای تولیدی عظیم خودرو و زاگرس خودرو لرستان، خاطرنشان کرد: این دو واحد صنعتی جزء صنایع ملی هستند و مشکلات آن‌ها به‌نوعی چالش ملی است و این واحدها می‌توانند حلقه‌های مفقوده صنعت در کشور را پر کنند اما بعضاً به سرانجام نرسیده و لازم است تصمیمات قاطع‌تری در این خصوص انجام شود تا حقوق مردم ضایع نشود و با جلوگیری از اتلاف وقت پاسخگوی مردم باشیم.

زیویار با اشاره به جلسات تخصصی فردا و بازدیدهای لازم، اضافه کرد: لازم است راجع به این موضوعات نشست‌های تخصصی در خرم‌آباد و تهران برگزار شود.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های کلان در بعضی از صنایع و تعطیلی آن‌ها عامل مهمی در کاهش میزان اشتغال در لرستان است که امیدوارم با سازوکار مناسب رویه امید و نشاط در استان افزایش یابد و پیگیری و این رفت‌وآمدها اقدامات عملی را برای مردم استان به دنبال داشته باشد.

گفتنی است، بازدید از واحدهای صنعتی استان، برگزاری جلسات تخصصی با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط از برنامه‌های سفر معاون صنایع عمومی وزارت صمت به لرستان است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close