اخبار بروجرد

رییس دادگستری بروجرد: ۲۸ قاضی در شهرستان مشغول فعالیت هستند

روزهای بروجرد– رییس دادگستری بروجرد گفت: ۲ هزار و ۲۲۷ ازدواج و ۸۴۵ واقعه طلاق در شهرستان بروجرد در یک سال گذشته ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا بوالحسنی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، افزود: مشکلات اقتصادی و توقعات بالا از زندگی مشترک، عدم اهمیت به مشاوره های قبل از ازدواج و برخی نیز مشکلات فضای مجازی و ضعیف شدن اعتقادات دینی از جممله دلایل طلاق در شهرستان است و اینکه طلاق در بین زوجین تقریبا عادی شده و برخی از آنها در قید و بند زندگی مشترک نیستند.

وی بیان کرد: متولیان امور مانند دانشگاه‌ها و مدارس باید پای کار باشند و اهمیت ازدواج و زندگی مشترک در اسلام را بیان کنند.

ابوالحسنی افزود: در واقع آنقدر که دشمنان برای از بین بردن اعتقادات دینی هزینه می کنند ما این هزینه ها را انجام نمی دهیم، دشمنان به دنبال پاشیده شدن بنیاد خانواده هستند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل افزایش ورودی پرونده های به دستگاه قضایی این است که مردم مقررات قانونی را رعایت نمی کنند، مردم در کارها باید مشاوره بگیرند و در مورد اقدامات حقوقی مشاوره بگیرند.

رییس دادگستری بروجرد با اشاره به اینکه امسال ۶۵ هزار پرونده وارد دادگستری شده و تقریبا همه این پرونده ها مختومه شده است، اظهار داشت: امسال حدود ۱۰ درصد افزایش ورودی پرونده به دادگستری نسبت به سال گذشته را داشته ایم.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه قوانین باید به روز باشد افزود: مثلا در خصوص رمز ارزها قوانین مشخص نیست و همچنین در فضای مجازی نیز جرایمی وجود دارد که قانونگذار راهکار قانونی را ارائه نداده است که این قوانین با توجه به مقتضیات زمان باید به روز رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و آگاهی حقوقی به مردم با انجام مشاوره ها باید بیشتر شود، اظهار داشت: معاملات اموال منقول با اسناد رسمی انجام شود تا ضرری به کسی وارد نشود.

وی بیان کرد: مالیات یک سرمایه گذاری اجتماعی است با انجام معاملات با اسناد رسمی و پرداخت آن محقق می شود اگر مالیات و عوارض داده نشود خدمات اجتماعی دستگاهها به مردم معطل خواهد شد.

رییس دادگستری بروجرد گفت: کلاهبرداری های اینترنتی قسمت عمده فعالیت های پلیس فتا را درگیر کرده است، مردم باید به صحت خرید اینترنتی توجه کنند امروز پرونده های قضایی زیادی برای خرید اینترانتی تشکیل شده است، اکثر کسانی که در فضای مجازی خرید اینترنتی انجام می دهند مجوز قانونی ندارند.

بوالحسنی با اشاره به رویکرد دستگاه قضا در مورد مهریه افزود: رویکرد این است که هیچ کس به خاطر مهریه زندانی نشود و این موضوع به این معنی نیست که حق زن ضایع شود اگر معلوم شود که مردی با وجود داشتن مهریه حاضر به پرداخت نیست حبس نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ هزار سند اموال منقول در شهرستان بروجرد صادر شده است، اظهار داشت: صدور سند رسمی در شهرستان رقم پایینی است که مردم برای این که ضرر نکنند باید اموال خود را سند دار نمایند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته همه اراضی دولتی سند تک برگ گرفته اند، بیان کرد: سال گذشته ۳۸۴ فقره اراضی دولتی سند دار شده اند.

رییس دادگستری بروجرد گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۴ فقره پرونده در پزشکی قانونی تشکیل شده که بیشترین آن نزاع بوده است، تصادفات و سایر موارد در رده بعدی هستند.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه برخورد با جرایم خشن و حفظ حقوق بیت المال، برخورد با مفاسد اقتصادی در دستور کار قرار دارد، افزود: مواد مخدر، سرقت، نزاع به ترتیب بیشترین آمار زندانیان در بروجرد می باشد،در سال گذشته ۲۵ مورد دستگاه مراقبت الکترونیک برای زندانیان در شهرستان بروجرد استفاده شده که مزایای خوبی دارد.

وی با اشاره به توسعه دادرسی الکترونیکی گفت: دادرسی الکترونیک با هدف کم کردن مراجعه مردم به دستگاه‌های قضایی در دستور کار قرار دارد، همه افراد جامعه باید ثبت ثنا را داشته باشند که اگر در سراسر کشور دعوایی علیه فرد انجام شود سریعا مطلع شوند.

رییس دادگستری بروجرد گفت: با الکترونیکی شدن دادرسی اکثر قریب به اتفاق زندانیان به جلسات دادرسی اعزام نمی شوند و در زندان دادرسی انجام می شود.

بوالحسنی با اشاره به کمکهای  خیرین برای آزادی زندانیان افزود: سال گذشته، ۱۲ نفر زندانی جرایم مالی با کمک خیرین و هشت مورد نیز ستاد دین زندانیان را آزاد کرد که چهار مورد دیه را خیرین پرداخت کردند.

وی با اشاره به بی طرفی دستگاه قضایی و عدم وابستگی سیاسی و جناحی گفت: هدف زمینه خدمت رسانی به شهروندان است،

در شهرستان امنیت نسبی خوبی داریم یکی از دلایل فراوانی سرقت ها در شهرستان بروجرد این است که محل مناسبی برای نگهداری معتادان متجاهر را نداریم که باید اقدامات لازم انجام شود.

رییس دادگستری بروجرد گفت: ۲۸ نفر قاضی در شهرستان بروجرد فعالیت دارند که هر قاضی باید هشت فقره را رسیدگی کند که استاندار آن سه فقره در روز است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close