اخبار بروجردویژه ها

عملیات اجرایی احداث مخزن ذخیره آب شرب شهر بروجرد آغاز شد

روزهای بروجرد- مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: عملیات تسطیح و خاکبرداری محل احداث مخزن بتنی ذخیره آب شرب شهر بروجرد با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

” حبیب اله حدادی ” در گفت و گو با ایرنا افزود: با احداث این مخزن پنج هزار متر مکعب به مخازن ذخیره آب شرب شهر بروجرد اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این راستا با حفر چند حلقه چاه عمیق و انتقال آب آنها به مخزن مذکور مناطق مسکن مهر و مسکن ملی تحت پوشش آن قرار خواهند گرفت.

حدادی بیان کرد: با پیگری و جلسات متعدد با مالکان منطقه زمین محل احداث این مخزن با وسعت هفت هزار متر مربع به شرکت اهدا گردید.

وی اضافه کرد: همچنین در فاز دوم این پروژه مخزن پنج هزار متر مکعبی دیگری نیز در قطعه زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع که توسط همین خیرین اهدا گردیده بزودی احداث خواهد شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد ادامه داد: اعتبار احداث این مخزن ۲۸ میلیار تومان است که از محل اعتبارات ملی طرح آبرسانی بلند مدت به شهر بروجرد توسط شرکت آب منطقه ای لرستان و با همکاری شرکت آبفای بروجرد تامین گردیده و اعتبار مخزن دوم از محل اعتبارات تنش آبی توسط شرکت آبفا در دست اقدام می باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجموع مشترکان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب این شهرستان ۱۵۵ هزار مشترک شهری و روستایی است، اظهار داشت: ۷۵ درصد آب شرب شهرستان بروجرد از چاه‌ها تامین می شود، که در صورت بحران با کمبود مواجه خواهیم شد.
حدادی مجموع روستاهای این شهرستان را ۲۰۵ روستا عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۸۶ روستا آبرسانی شده و ۱۲۴روستا با جمعیت بیش از ۷۰هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close