لرستان

استاندار: دستگاه‌های اجرایی برای رفع تنش آبی لرستان همکاری کنند

روزهای بروجرد– استاندار لرستان گفت:دستگاه های اجرایی که دارای تجهیزات آبرسانی هستند به رفع تنش آبی در استان کمک کنند.

“فرهاد زیویار” در هشتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به تنش آبی ایجاد شده در مناطقی از استان باغات مناطق پایین دست لرستان بیان کرد: در راستای رفع این مشکل  به ویژه منطقه پلدختر و انجیرستان های منطقه زیودار تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: لازم است با توجه به موضوع کم آبی و شرایط پیش آمده ، کشاورزان و باغداران نسبت به حل مشکل کم آبی با تعامل ،همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار لرستان افزود: متاسفانه با توجه به اینکه در مناطق بالادست استان تعدادی از کشاورزان و زمین داران به موضوع کم آبی و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب کم توجه هستند و با نصب موتور پمپاژ های مختلف و برداشت بی رویه موجب شده اند که آب به کشاورزان مناطق پایین دست نرسد.

زیویار تاکید کرد: نسبت به این موضوع دستگاه‌های ذیصلاح برخورد لازم را به عمل آورند و در اسرع وقت این موتور پمپ ها با همکاری مراجع انتظامی جمع آوری شده و یا حداقل برق آنها برای مدتی قطع شود.

استاندار لرستان تصریح کرد:  ما باید به فکر بقیه کشاورزان هم باشیم و نمی‌توان به خاطر اینکه  عده‌ای می‌خواهند با شالی کاری از حداکثر منابع آبی استفاده کنند نسبت به مشکل هم استانیهای خود کم توجه باشیم.

وی افزود:همه دستگاههای اجرایی که امکانات آبرسانی به باغات کشاورزی از جمله ماشین آلات و تانکرهای حمل آب را دارند مثل شهرداری ها و ارتش و سایر دستگاه های دیگر به پای کار بیایند و تا جایی که امکان داشته باشد برای امدادرسانی به این بخش ها وارد عمل شوند که در این زمینه تاکنون سپاه پاسداران استان  و نیروی مقاومت بسیج اعلام آمادگی کرده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close