اخبار بروجرد

بازداشت عاملان آتش‌سوزی در تالاب بیشه دالان بروجرد

روزهای بروجرد- سرپرست اداره محیط‌زیست بروجرد از خسارت آتش عمدی به تالاب بیشه دالان این شهرستان خبر داد و گفت: ۴ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

مسعود سعادتی اظهار داشت: آتش‌سوزی عمدی گسترده‌ای ۲۴ مرداد ماه از سوی اهالی بومی به اداره محیط‌زیست این شهرستان گزارش شد که سه ساعت بدون وقفه ادامه داشت.

وی افزود: آتش‌سوزی روستای کپر جودکی با ورود به‌موقع نیروهای آتش‌نشانی و همکاری اهالی این روستا مهار شده‌است و اوضاع این منطقه هم‌اکنون در شرایط عادی قرار دارد.

سرپرست اداره محیط‌زیست بروجرد با اشاره به دستگیری چهار متخلف برداشت حقابه غیرمجاز تالاب عنوان کرد: این افراد متهم به آتش‌زدن عمدی تالاب نیز هستند که با دستور صریح دادستان روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای اداره محیط‌زیست بروجرد با همکاری نیروهای انتظامی در پی گزارشی به این اداره مبنی بر برداشت حقابه غیرقانونی تالاب بیشه دالان در۳۰ دقیقه بامداد امروز دو نفر متخلف را دستگیر و تحویل مراجع قانونی دادند، بیان کرد: ۶ نفر در مجموع به جرم برداشت غیرقانونی بازداشت شده و پرونده آن‌ها در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

سعادتی با اشاره به میزان خسارت واردشده به تالاب بیشه دالان گفت: متخلفین به ۲ هکتار از این تالاب خسارت وارد کرده‌اند که این میزان رقم قابل توجهی است.

سرپرست اداره محیط‌زیست بروجرد با بیان اینکه اگر با متخلفان تالاب بیشه دالان به‌صورت جدی برخورد نشود امکان تکرار این اتفاق غیرممکن نخواهد بود، تصریح کرد: این خسارت جدا از نابودی بخش وسیعی از این تالاب، خسارت به زیستگاه پرندگان و جانورانی که ساکن تالاب هستند را نیز در پی داشته‌است.

 

منبع: رکنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close