اخبار ایران

توضيحات وزارت کشور درباره‌ی یک ساعت درگیری مرزبانان ایران و طالبان

روزهای بروجرد- معاون امنیتی وزیر کشور گفت: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند. بارها این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است که باعث نشود تنش‌های محدود علی‌رغم خواست دو طرف صورت بگیرد.

میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور در خصوص درگیری نیروهای مرزبانی ایران با نیروهای طالبان اظهار داشت: برابر گزارش‌های واصله دیروز تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و میل ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیزی زدند.

وی ادامه داد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها موضوع را مدیریت و خاتمه پیدا کرد. متاسفانه امروز در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک آمیز دیگری زدند و به سمت نیروهای مرزبانی ایران اقدام به تیراندازی کردند.

میراحمدی بیان داشت: متقابلاً نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ این تیراندازی را دادند. در ساعت یک و نیم بعد از ظهر پس از حدود یک ساعت درگیری محدود این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی خاتمه پیدا کرد.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند. بارها این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است که باعث نشود تنش‌های محدود علی‌رغم خواست دو طرف صورت بگیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close