اخبار بروجرد

راه‌اندازی خانه «خلاق صنایع‌دستی» در بروجرد

روزهای بروجرد– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از راه‌اندازی خانه «خلاق صنایع‌دستی» در بروجرد خبر داد.

عطا حسن‌پور با بیان اینکه با همکاری دانشگاه آیت‌الله بروجردی و میراث فرهنگی لرستان، مدرسه تاریخی «حجتیه» بروجرد به عنوان خانه خلاق صنایع‌دستی انتخاب شد اظهار داشت: این خانه در اوایل دوران قاجار به همت آیت‌اله مولی اسدالله بروجردی احداث شد و قریب به ۱۰۰ سال متروکه بود که در سال ۱۳۸۳ با قرار گرفتن در فهرست آثار ملی، اقدامات نجات‌بخشی خوبی روی آن انجام شد.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری با تعامل با دانشگاه آیت‌الله بروجردی و انتخاب خانه خلاق صنایع‌دستی بروجرد، اقدامات مثبتی در این خصوص انجام شد و طبق تفاهم‌نامه منعقده با دانشگاه آیت‌الله بروجردی مقرر شد با تأمین مبلغی حدود ۳۵ میلیارد ریال توسط این دانشگاه برای تأمین تجهیزات آن اقدام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: این پروژه حرکت جدی به‌سوی معرفی مدرسه تاریخی «حجتیه» بروجرد است که یک اثر ارزشمند فرهنگی و جذاب برای گردشگران و علاقه‌مندان به حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر بروجرد و استان لرستان خواهد بود.

حسن‌پور ادامه داد: همچنین این تفاهم‌نامه با ایجاد شغل و گردش مالی مثبت موجب توسعه و ترویج هر چه بیشتر صنایع‌دستی در استان خواهد شد.

وی گفت: تاکنون مبلغ ۲۶,۵ میلیارد ریال از اعتبارات وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور برای مرمت این اثر ارزشمند هزینه شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “راه‌اندازی خانه «خلاق صنایع‌دستی» در بروجرد”

  1. روزگاری در حوزه علمیه حجتیه بروجرد، علما، فقها و اندیشمندانی هم چون میرزای قمی، شیخ انصاری، علامه کشفی، میرزا شفیع بروجردی و… پرورش می یافتند، الان باید افتخار کنیم که خانه صنایع دستی شده است؟!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close