اخبار بروجرد

فرماندار: بحران کم آبی در بروجرد جدی است

روزهای بروجرد– معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: با توجه کمبود بارش‌ها و خشکسالی و جدی بودن بحران کم آبی شهروندان بروجردی باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

به گزارش ایرنا، مجید منعمی در حاشیه بازدید از مناطق علی ‎آباد، محمودآباد و ابراهیم ‎آباد در خصوص مشکل کم‎ آبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به جهت مطالبات و تماس‌های مکرر مردم در خصوص تامین آب امروز به همراه معاون عمرانی فرمانداری و مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد بازدیدی از مناطق علی‌آباد، محمودآباد و ابراهیم‌آباد صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در جریان این بازدید مدیر آب و فاضلاب بروجرد گزارش کاملی در راستای تامین آب ارائه کردند و اینکه در بحث توزیع آب مشکل کلیدی وجود ندارد.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: سه نقطه شهر دارای مشکل هستند که یکی از آن محله‌ها علی‌آباد بوده که به‌زودی مشکل آن‌ها رفع خواهد شد.

منعمی اضافه کرد: برای رفع مشکل منطقه محمودآباد نیز زیرساخت‎‌های نیاز هست که در این راستا پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد ولی این امر زمان‎بر است.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های امسال و قرار داشتن در فصل گرما که بیشتر ساعات روز هوا گرم هست مدیریت آب توسط خود مردم نیز حائز اهمیت است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در این راستا هم مردم و هم دولت باید کمک کنند که از این موضوع عبور کنیم و این موضوع تا اوایل شهریورماه وجود خواهد داشت درحالی‌که مشکلی در راستای تامین و توزیع آب وجود ندارد و این موضوع در حال مدیریت است.

منعمی اظهار کرد: مردم در مصرف آب صرفه‌جویی و بهینه مصرف کنند تا از این مقطع عبور کنیم مسوولان مربوط به تامین و توزیع آب دغدغه‎ مندانه در حال رسیدگی به کار هستند.

وی تصریح کرد: امید می‌رود با کمک یکدیگر در خصوص رفع مشکلات بهترین تصمیمات را اخذ کرده تا بتوانیم از مقاطعی که مشکل و معضل از آن یاد می‌شود، عبور کنیم.

مصرف روزانه آب شرب در بروجرد به ۹۵ هزار مترمکعب رسید
مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: مصرف روزانه آب شرب در شهرستان به ۹۵ هزار مترمکعب رسید.

حبیب اله حدادی در خصوص مشکل کم‌آبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چند نقطه شهر مثل علی‌آباد، محمودآباد و ابراهیم‌آباد به دلیل اینکه از لحاظ ارتفاعی هم‌سطح مخازن شهر بوده دارای افت فشار هستند.

وی تصریح کرد: این مناطق حدود پنج ساعت در روز با قطعی آب روبرو است و برخی اوقات ساعات بیشتری دچار قطعی آب هستند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این موضوع گرمای هوا و مصرف بیش از حد بوده که تمهیداتی در این راستا اندیشیده شده است.

حدادی اضافه کرد: ظرف چند روز آینده موضوع علی‌آباد  به‌صورت ریشه‌ای حل خواهد شد و منطقه محمودآباد و ابراهیم‌آباد نیز در دستور کار قرار گرفته شده‌اند.

وی بیان کرد: در این راستا راه‌حل جامعی برای آن‌ها نیز پیدا خواهیم کرد که کل این روند حداکثر طی ۱۰ روز آینده اتفاق خواهد افتاد مردم این مناطق صبوری داشته باشند تا کار را دنبال کنیم بعد از این ایام شرایط را به روال قبل برخواهیم برگرداند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد ادامه داد: مصرف روزانه آب شرب در این شهرستان به ۹۵ هزار مترمکعب رسیده و با افت فشار آب در برخی مناطق همراه شده است.

حدادی اظهار کرد: ۷۵ درصد آب شرب شهرستان از چاه‌ها تأمین می‌شود، که در صورت بحران با کمبود مواجه خواهیم شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close