اخبار بروجردویژه ها

مشکل کارخانه سیلیس بروجرد با پرداخت وام حل می شود

روزهای بروجرد– دادستان عمومی و انقلاب لرستان گفت: حمایت و تقویت سرمایه گذاران و تولید کنندگان در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار ضروری است.

داریوش شاهون وند در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت سیلیس بروجرد که در محل این پروژه برگزار شد، افزود: افرادی که بدون دلیل و مدرک برای تولید و اشتغال مانع تراشی می کنند با برخورد قاطعانه دستگاه قضایی روبرو خواهند شد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاران مورد حمایت جدی دستگاه قضایی هستند و حفظ سرمایه گذار در راستای رونق تولید و اشتغال از وظایف دستگاه قضایی است.

دادستان لرستان گفت: شرکت سیلیکون متال بروجرد با توجه به اینکه پنجمین شرکت بزرگ تولید سیلیکون متال در جهان است از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: شرکت سیلیکون متال بروجرد اولین تولید سیلیس در خاورمیانه خواهد بود که ۵۰ درصد نیاز کشور را برآورده خواهد کرد.

بهمن جعفری افزود: سالانه ۶۰ هزار تن سیلیس وارد کشور می شود که با راه اندازی شرکت سیلیکون متال بروجرد سالانه ۳۲ هزار تن در داخل تولید خواهد شد.

وی اظهار داشت: در فاز اول این پروژه ۱۶/۵تن سیلیس تولید خواهد شد که با تکمیل پروژه سالانه ۳۲ هزار تن سیلیس تولید می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در فاز اول، این پروژه ۲۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

جعفری افزود: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است که برای ادامه کار به ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد.

وی اظهار داشت: این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با پرداخت تسهیلات تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مدیر طرح و برنامه پروژه شرکت سیلیس بروجرد گفت: هم اکنون مهمترین مشکل شرکت سیلیس سرمایه در گردش و کبود نقدینگی است که با اعطای وام رفع خواهد شد.

علی کوپ چی افزود: یکی دیگر از مشکلات شرکت این است که زمین ملکی نیست و منابع طبیعی باید پروانه بهره برداری صادر کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ نفر در این پروژه فعالیت دارند و بنابر مشکلات مالی از ابتدای امسال تاکنون شرکت نیمه تعطیل بوده است است.

به گزارش ایرنا شرکت سیلیکون با فعالیت در زمینه سیلیکون متال  از جمله طرح های مصوب سفر رییس جمهور به لرستان است که به عنوان یک طرح ملی و راهبردی با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد به زودی به بهره برداری می رسد و قابلیت تامین ۵۰ درصدی سیلیکون متال کشور را دارد.

شهرک سیلیکون متال شهرستان بروجرد در منطقه اشترینان و در ۹۷ هکتار زمین در پنج فاز احداث خواهد شد، تاکنون در این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و در نهایت هفت هزار نفر اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد.

شهرک سیلیکون متال با همت بخش خصوصی احداث شده و پنجمین شهرک سیلیکون متال در جهان خواهد بود.

 

 

منبع: ایرنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close