اخبار بروجرد

معاون وزیر جهادکشاورزی از طرح‌های عمرانی و قنات‌های بروجرد بازدید کرد

روزهای بروجرد – فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های عمرانی آب و خاک و قنوات این شهرستان بازدید کرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در حاشیه این بازدید از روستاهای خابان، برکت آباد و ونایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین چالش و مشکل موجود در جهاد کشاورزی بروجرد در اجرای طرح‌های آبیاری قطره ای و بارانی به دلیل نبود حق آبه است که معاون وزرات جهاد کشاورزی قول مساعد برای رفع این مهم را بیان داشتند.

جواد گورزی بیان کرد: اجرای طرح‌های سیستم آبیاری نوین مستلزم حق آبه است که اکنون موجب شده بیش از یکهزار هکتار از طرح‌ها راکد و بلاتکلیف بماند.

وی اضافه کرد: مشکل تامین آب مورد نیاز کشاورزی باید از طریق وزارت جهاد و نیرو برطرف شود و نمی‌توان این مشکل را بین سه دستگاه منابع طبیعی، امورات و محیط زیست دربروجرد برطرف نمود.

گودرزی یکی دیگر از مشکلات درحوزه آب و خاک بروجرد را نبود اعتبار ملی برای احیا قنات‌های این شهرستان اعلام کرد و ادامه داد: یک هزار و ۳۰۰ قنات دربروجرد وجود دارد که بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی  برای مرمت حداقل ۲۰۰ رشته قنات اصلی و مهم بروجرد نیاز است.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: سالانه ۱۰هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

گودرزی افزود: شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید میکند.

وی اظهارداشت: از مجموع  ۶۹ هزارهکتار اراضی زراعی و باغی ۳۵هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی و باغبانی بیان کرد: این تعداد در ۲۳۲ روستای ۲ بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت  دارند.

به گزارش ایرنا، در این بازدید معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، رییس سازمان جهادکشاورزی و جمعی از مسوولان، استانی و شهرستانی فریبرز عباسی را همراهی می کنند

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close