اخبار بروجرداخبار لرستان

حجم ذخایر خونی در لرستان به ۶ روز رسیده است

روزهای بروجرد- مدیرکل انتقال لرستان ضمن درخواست از همه گروه‌های خونی برای اهدا خون، گفت: پایان خردادماه سال جاری ذخایر خونی استان ۲۲ روز بود، درحالی‌که حجم ذخایر خونی ما در تیرماه به ۶ روز کاهش پیدا کرده است.

علی سوری با اشاره به اینکه در تیرماه سال جاری نسبت به خردادماه شاهد کاهش ۱۹ درصدی مراجعات شهروندان برای اهدا خون بوده‌ایم، اظهار کرد: پایان خردادماه ذخایر خونی استان ۲۲ روز بود، درحالی‌که حجم ذخایر خونی ما در تیرماه به ۶ روز کاهش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر مراجعه همه گروه‌های خونی برای اهدا خون، تصریح کرد: انتظار ما این است که همه گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های منفی مراجعه بیشتری برای اهدا خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون لرستان تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن لرستان در کریدور تصادفات نیاز به اهدا خون و افزایش حجم ذخایر خون در همه گروه‌ها به‌ویژه گروه‌های منفی ضروری است.

سوری یکی از دلایل کاهش مراجعات را افزایش بی‌سابقه گرمای هوا عنوان کرد و افزود: با افزایش مجدد بیماری کووید ۱۹ احتمال می‌رود ظرف یک یا دو هفته آینده هم شاهد کاهش مراجعات مردم برای اهدا خون باشیم.

وی با اشاره به پویش نذر خون خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم با شرکت در پویش نذر خون از ۸ تا ۱۷ مردادماه باعث افزایش ذخایر خونی شوند، البته انتظار ما این است که مراجعات را به‌روز تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه ما در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیست درصد رشد مراجعات را برای اهدا خون داشته‌ایم، اضافه کرد: معمولاً ذخایر خونی در استان بالای ١٠ روز است اما نمی‌توانیم ریسک کنیم، زیرا ممکن است اتفاقی بیفتد و احتیاج به واحد خونی خاصی داشته باشیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close