اخبار جهان

مقام آمریکایی: با انتظارات کم به وین می‌رویم

روزهای بروجرد- وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ایالات متحده و ایران مذاکرات غیرمستقیم در مورد احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را پنجشنبه (چهارم اوت) در وین از سر خواهند گرفت.

به ادعای این گزارش، مقامات آمریکایی نگران هستند که توافق هسته‌ای در آستانه بی‌ربط شدن است، زیرا ایران اقداماتی را برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود و محدود کردن کار بازرسان آژانس اتمی انجام داده است.

به نوشته آکسیوس، این مقام آمریکایی ضمن بیان این که «ما با انتظارات کم به وین برمی‌گردیم»، مدعی شد «اما با حسن نیت تلاش خواهیم کرد».

وی همچنین با بیان اینکه «همه می‌دانند توافق باید چه شکلی داشته باشند»، مدعی شد که لازم است برای حصول توافق، ایران مطالبات در خصوص موضوعاتی که خارج از حیطه برجام هستند (مانند بازرسی‌های آژانس و خروج سپاه از فهرست FTO) را کنار بگذارد.

طبق این گزارش، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا پیش‌نویس توافق جدید و به روز شده‌ای را ارائه کرده و از ایران خواسته تا درباره این پیشنهاد تصمیم‌گیری کند. بورل هفته گذشته در مقاله‌ای برای فایننشال تایمز نوشت «پس از ۱۵ ماه مذاکره، به این نتیجه رسیده که فضا برای مصالحه‌های مهم دیگر تمام شده است». اما ادعا کرد که پیش‌نویس توافقنامه او «بهترین توافق ممکن است… تصمیمات باید در حال حاضر اتخاذ شود… اگر توافق رد شود، ما در خطر یک بحران هسته‌ای خطرناک هستیم».

«انریکه مورا» معاون بورل و هماهنگ‌کننده مذاکرات چهارشنبه در توییتی اعلام کرد که در راه وین است و مذاکرات بر پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا متمرکز خواهد بود.

 

منبع: فارس

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close