اخبار بروجرد

تکمیل و تجهیز فاز پنجم موزه اسناد تاریخی بروجرد

روزهای بروجرد– مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از اجرای فاز پنجم عملیات تجهیز و تکمیل موزه اسناد و نسخ خطی بروجرد خبر داد.

عطا حسن‌پور در این‌باره گفت: در راستای حفاظت و معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی لرستان فاز پنجم عملیات اسناد و نسخ خطی در خانه بیرجندی بروجرد انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در این مرحله عملیات تولید محتوای موزه نسخ خطی، بسترسازی عمرانی، ساخت کناف و پنجره، ساخت چراغ‌های دفنی راه‌پله، اجرای تاسیسات برقی و تاسیسات نورپردازی راه پله، انجام شده است.

او با بیان اینکه برای اجرای این عملیات، اعتباری بالغ بر ۵میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال هزینه شده افزود: در این مرحله، همچنین عملیات اینستالیشن قلم‌های خوشنویسی برای سقف و اینستالیشن حجمی انتهای راهرو، دیوارها و مبلمان ساختمان نیز انجام شده است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: خانه بیرجندی از جاذبه های گردشگری شهرستان بروجرد به شمار می‌رود که در نزدیکی خانه افتخارالاسلام طباطبایی قرار دارد.

او با اشاره به اینکه قدمت این خانه به دوره قاجار باز می‌گردد و در دوران پهلوی، در ضلع جنوبی آن نیز تجدیدبنا، صورت گرفته ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه بیرجندی، اتاق شاه‌نشین آن به شمار می‌آید که با نقاشی‌های دیواری به سبک اروپایی، آراسته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: خانه بیرجندی بروجرد به شماره ۱۴۴۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close