اخبار بروجرد

بیش از ۷ هزار معلول در بروجرد تحت پوشش هستند

روزهای بروجرد- رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: بیش از ۷ هزار نفر معلول در شهرستان تحت پوشش هستند.

کرم‌اله پیردایه در جلسه کمیته مناسب‌سازی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد بیش از هفت هزار معلول با معلولیت‌های مختلف از جمله جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتاده تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که نیازمند مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این جانبازان و سالمندان نیز نیازمند مناسب‌سازی و مبلمان شهری و دسترسی آسان هستند که این از حقوق اولیه و حقوق شهروندی آن‌ها است.

رییس اداره بهزیستی بروجرد خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی یک حقوق شهروندی بوده که این افراد باید از حقوق شهروندی خود برخوردار باشند.

پیردایه اضافه کرد: شهرداری یکی از اعضای مهم این ستاد است که مناسب‌سازی اماکن عمومی، دولتی و غیردولتی، معابر عمومی، فضاهای عمومی و پارک‌ها و پیاده‌روها را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: شرط اولیه صدور پروانه ساختمان یا پایان کار تمامی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی منوط به رعایت اصول مناسب‌سازی و دسترسی آسان برای جامعه هدف بهزیستی است.

رییس اداره بهزیستی بروجرد ادامه داد: امروزه بسیاری از معلولان به خاطر مناسب نبودن این فضا، عملاً امکان تردد ندارند و اگر مجبور به بیرون آمدن از خانه باشند همین فضای نامناسب آن‌ها را وابسته به دیگران می‌کند تا از فراز و نشیب‌های شهر عبورشان دهد.

پیردایه عنوان کرد: رعایت ضوابط و اصول مناسب‌سازی، مساله‌ای است که باید به‌عنوان یک اولویت همیشه مورد توجه قرار گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close