اخبار بروجردلرستان

کاهش ۳ درصدی مصرف برق خانگی در لرستان

روزهای بروجرد- سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: در چهار ماهه امسال سه درصد کاهش مصرف برق خانگی را در استان داشتیم و این درحالی است که طی مدت مشابه سال‌های گذشته رشد پنج تا شش درصدی مصرف برق خانگی را شاهد بودیم.

مهران امیری، در نشست با اصحاب رسانه لرستان درخصوص گذر از پیک بار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: قبل از ورود به فصل گرم سال برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد که اقدامی انقلابی از طرف دولت بود که در این برنامه‌ریزی‌ها به جای این‌که کمبود تراز مصرف و تولید را با قطع برق جبران کنیم، با مدیریت مصرف این کار را انجام دادیم.

وی با اشاره به این‌که تابستان امسال هیچ صنعتی آسیب جدی ندید و این نبود که به خاطر قطعی برق بازار صنعت دچار نوسان شود، عنوان کرد: برای تمام صنایع و کارخانه‌ها برنامه زمان‌بندی قرار دادیم به طوری‌که بخشی از تولید کارخانه‌هایی که مصارف بالا داشتند مانند صنایع بزرگی مانند فولاد، سیمان و آلومینیوم، در طول روز خاموش می‌شد ولی سایر واحدها آن‌را جبران می‌کردند.

امیری افزود: سایر صنایع نیز یک روز تعطیلی در هفته به آن‌ها اعمال شد که در کنار آن می‌توانستند روزهای تعطیل کار کنند و حتی شیفت شب داشته باشند که این تعطیلی جبران شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق لرستان با اشاره به این‌که در بخش کشاورزی نیز از مدیریت محدودیت ساعت استفاده کردیم، بیان کرد: در این زمینه چاه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ خاموش می‌شد و تشویقی ما برای این طرح این بود که اگر کشاورزی در این ساعت چاه خود را خاموش می‌کرد کل بار مصرفی او در آن روز صفر می‌شد که خیلی از کشاورزان استقبال کردند و در این بخش فقط لرستان ۳۵ تا ۴۰ مگاوات صرفه‌جویی داشت.

وی ادامه داد: کل سهمیه ما ۶۷ مگاوات بود، این سهمیه مدیریت مصرف و سهمیه‌ای که خاموشی داشتیم با سال گذشته قابل مقایسه نیست، در سال گذشته حتی تا ۲۰۰ مگاوات هم قطعی برق داشتیم که نیروگاه‌ها اضافه و تعمیرات به موقع انجام شد که همه این‌ها مؤثر بود که برآیند نابرابر تولید و مصرف را پایین بیاورد.

امیری با اشاره به صرفه‌جویی ۱۰ مگاواتی ادارات، به ویژه بعد از ساعت اداری، عنوان کرد:  یک پای موفقیت در این کار رسانه و خبرگزاری‌ها بودند که فرهنگ‌سازی صورت گرفت.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: این قدرت رسانه است که می‌تواند یک موضوع را نشان داده و آن را پررنگ کرده و مردم به آن سمت حرکت کنند و این واقعیتی است که در کشور و جهان آن‌را می‌بینیم.

وی اضافه کرد: فعالان رسانه‌ای در سطح کشور و استان در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق به ما کمک کرده و یک فرهنگ‌سازی خوبی صورت گرفت و مردم به این سمت رفته بودند که راه‌های کاهش مصرف برق را در خانه و محل کار خود اعمال کنند و کمک خوبی در برق مصرف خانگی داشت.

این مسئول عنوان کرد: در این زمینه در چهار ماهه امسال سه درصد کاهش مصرف برق خانگی را در استان داشتیم و این درحالی است که طی مدت مشابه سال‌های گذشته رشد پنج تا شش درصدی مصرف برق خانگی را شاهد بودیم که نشان می‌دهد این تغییر رفتار مصرف و فرهنگ‌سازی به کمک رسانه انجام شده و انتظار می‌رود تداوم داشته باشد.

امیری تصریح کرد: با توجه به کمبود بارندگی‌هایی که داشتیم انتظار می‌رود رسانه‌ها به صنعت برق، آب و نیرو کمک دهند که عمده‌ترین کمک تغییر رفتار مصرف است، ما نمی‌گوییم مردم در مضیقه باشند

 

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close