اخبار ایرانحوادث

مرگ دلخراش ۱۰ زن کارگر در تصادف شوشتر

روزهای بروجرد– هشتم شهریور بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی با مینی‌بوس حامل کارگران فصلی در محور جاده‌ای شهرک اندیشه و پل کابلی شهر شوشتر در استان خوزستان، ۱۶نفر کشته و ۹نفر مصدوم شدند.

جان باختگان این حادثه از کارگران مزرعه کشاورزی بودند که از محل سکونت خود در حال حرکت به محل کار بودند. در بین جان‌باختگان تعدادی زن کارگر هم دیده می‌شود.

احسان سهرابی (نماینده کارگران در شورایعالی حفاظت فنی وزارت کار) در ارتباط با این حادثه‌ی دردناک به مساله‌ی بی‌توجهی به جان کارگران و رفت و آمد با سرویس‌های ناایمن اشاره می‌کند و می‌گوید: خبر تصادف دلخراش کارگران فصلی مزارع شوشتر، کارگران را عزادار کرد. در این سانحه ۱۰ نفر زن و ۶ نفر مرد جان خود را از دست دادند؛ این حادثه کاملاً قابل پیشگیری بود اما متاسفانه سهل‌انگاری شد.

او معتقد است؛ با نظارت و اجرای قوانین می‌توان از حوادث این‌چنینی جلوگیری کرد؛ نباید در ارتباط با حفظ جان کارگران، کار را به اهمال و بی‌تفاوتی گذراند.

چگونه باید از حوادث جاده‌ای و مرگ و میر کارگران در اثر تصادف جلوگیری کرد؛ سالانه‌ ده‌ها کارگر در اثر تصادف سرویس‌های حمل و نقل جان خود را از دست می‌دهند؛ سهرابی در پاسخ می‌گوید: مسئولین مربوط بایستی ارائه کارت هوشمند و سلامت رانندگان و اخذ صلاحیت ایمنی ناوگان مسافربری را جزو الزامات قرار داده و مجوزها را با حساسیت بیشتری صادر کنند؛ ریشه‌ی بسیاری از این حوادث، نداشتن کارت سلامت رانندگان یا قصور انسانی‌ست؛ مسئولان امر باید مراقب باشند که جان کارگران را دست چه کسانی امانت می‌گذارند.

او تاکید می‌کند: اگر کمی سخت‌گیری‌ها بیشتر شود، حوادث این‌چنینی به سادگی قابل پیشگیری است؛ نباید به این سادگی جان عزیز کارگران زحمتکش از دست برود.

منبع: ایلنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close