اخبار بروجرد

آموزش و پرورش بروجرد با کمبود ۱۶۰ معلم و نیروی خدماتی مواجه است

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به اینکه این نهاد آموزشی در شهرستان اکنون با ۶۰ معلم و نیروی خدماتی مواجه است، گفت: کمبود نیروی انسانی و زیرساخت مهمترین مشکل در آموزش و پرورش بروجرد است که با لغو انتقالی تا حدودی مشکل برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، نریمان سبحانی نیا در نشست مطبوعاتی در سالن کنفرانس آموزش و پرورش اظهار داشت: اکنون در مقطع ابتدایی با کمبود بیش از ۶۰ معلم مواجه هستیم که با تدبیر لازم هیچ کلاسی در آغاز شال تحصیلی جدید بدون معلم نیست. 

وی تصریح کرد: نیروهای نهضتی به دلیل اینکه تخصص لازم را در این مقطع نداشتند به کارگیری نشدند و جبران کمبود معلم در این مقطع با ابلاغ ۲ و به کارگیری دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان جبران می شود. 

سبحانی نیا با اشاره به کمبود نیروهای خدماتی در مدارس بروجرد، بیان کرد: کل نیروهای خدماتی در شهرستان ۱۰۲ نفر است در حالی که در بروجرد ۲۲۰ مدرسه وجود دارد و برنامه ریزی شده که به هر مدرسه یک نیرو داده شود تا بخشی از این کمبود نیرو جبران گردد. 

وی با اشاره به ساماندهی سرویس مدارس خواستار همکاری تاکسیرانی در این راستا شد، اضاف کرد: همچنین برخی از املاک آموزش و پرورش سال های گذشته بلااستفاده مانده و رو به تخریب است و در برخی از روستاها هم املاکی وجود دارد که تصرف شده که طی این چند ماه تلاش شده تا برخی از این املاک خلع ید شود. 

سبحانی نیا ادامه داد: اکنون پروژه خانه معلم پیشرفت خوبی دارد و استخر هم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای درمانگاه شماره ۲ فرهنگیان واقع در شهرک اندیشه، خیرین اعلام آمادگی کرده اند که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک می کند و تلاش می شود تا امسال این درمانگاه راه اندازی شود. 

مدیر آموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: همچنین برای خانه معلم که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفته شده و در حال انجام است. 

وی خاطرنشان کرد: در ۲ سال پیش به دلیل شیوع بیماری کرونا، حدود ۴۰ دانش آموز از تحصیل بازماندند که با همکاری بسیج دانش آموزی تاکنون ۱۵ نفر به تحصیل بازگشته اند. 

سبحانی نیا با اشاره به اینکه معلمان الگو هستند، عنوان کرد: رفتار و گفتار و حتی نوع پوشش معلمان برای دانش آموزان الگو می باشد از همین رو همه معلمان باید حجاب مناسب و گفتار خوبی داشته باشند تا بتوانند الگویی موفق برای دانش آموزان باشند. 

وی با بیان اینکه جایگاه آموزش و پرورش بروجرد در شان مردم این شهر نیست،  گفت: پذیرش ۴۰ دانش آموز در کنکور امسال نشان دهنده این مهم است.

سبحانی نیا بیان کرد: معدل کتبی بروجرد ۱۰٫۹۰ بوده که میانگین کشوری ۱۱٫۴۳ می باشد و نشان می دهد از نرم کشوری کمتر است.

به گزارش ایرنا، حدود ۶۰ هزار دانش آموزش در بیش از ۴۲۰ واحدآموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close