اخبار ایرانپزشکی

آنفلوآنزا؛ از علایم تا بهترین درمان‌های خانگی

روزهای بروجرد– از آنجایی که سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی انواع مختلفی دارد، به نظر می‌رسد هنوز به صورت کامل با آنفلوآنزا آشنا نیستیم.

باشگاه خبرنگاران : دمنوش مناسب آنفلوآنزا مخصوص فصول سرد سال است که این بیماری به شدت شایع و باعث می شود بسیاری از افراد تا بهبود بیماری از مدرسه و کار خود باز بمانند. درست همانطور که هوا از صبح های دلپذیر و گرم به عصرهای سرد تبدیل می شود ، ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز شروع به جولان دادن می کنند. اگر تا به حال آنفلوآنزا گرفته باشید می دانید که علائم آن چقدر ناراحت کننده و دشوار است.

در واقع تفاوت آنفلوآنزا و سرماخوردگی در این است که ویروس‌های عامل آنفلوآنزا از گروهی دیگر هستند و توسط ویروس‌های خانواده «ارتومیکسو ویروس» ایجاد می‌شود. این ویروس‌ها هم خودشان به سه گروه A ,B و C تقسیم می‌شوند. علائم اولیه آنفلوآنزای فصلی در بزرگسالان و کودکان شامل تب، عرق کردن، گلو درد، درد مفاصل و عضلات و گرفتگی بینی و سردرد است.

در آنفلوآنزای فصلی بدن درد، سرفه خشک و کوتاه، لرز متوسط، خستگی متوسط، گلو درد و درد قفسه سینه به صورت متوسط وجود دارد. دوره آنفلوآنزای فصلی معمولا ۴ تا ۷ روز است.

ویروس آنفلوآنزا در قطرات ریزی که همراه عطسه و سرفه و حرف زدن با دیگران به هوا پرتاب می‌شوند به بقیه سرایت می‌کند، به همین راحتی. در واقع این قطرات ریز وارد دهان و بینی شده و ویروس را وارد بدن می‌کنند.

پس برای جلوگیری از انتقال آنفلوآنزا اولین گام این است که در صورت بروز بیماری ارتباط خود را با دیگران به خصوص گروه‌های حساس مثل کودکان و سالمندان و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به کمترین میزان ممکن برسانید.

تفاوت آنفلوآنزا و کرونا چیست؟

دربرخی از موارد علائم کوید-۱۹، آنفلوآنزا و آلرژی بسیار شبیه به هم هستند و بررسی تفاوت آنفلوآنزا و کرونا دشوار است. با این حال تفاوت­‌هایی در آن­‌ها وجود دارد.

علائم اصلی کوید-۱۹ عبارتند از:

خستگی
تب
سرفه
تنگی نفس

در این بیماری عطسه کردن چندان شایع نیست.

علائم آنفلوانزا نیز مشابه کوید-۱۹ است اما تب و بدن­‌درد نیز به آن­‌ها اضافه می­‌شود.  ممکن است در بیماری آنفلوآنزا دچار تنگی نفس نشوید.

علائم آلرژی معمولا مزمن‌تر است و شامل عطسه، سرفه و خس‌خس سینه است.

خوشبختانه داروهای طبیعی زیادی وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با آنفلوآنزا کمک کند. در میان این داروهای گیاهی ، دمنوش یک گزینه خوشمزه برای درمان و حتی جلوگیری از برخی علائم آنفلوآنزا است. برای آشنایی با بهترین دمنوش ها برای مبارزه با آنفلوآنزا در ادامه با ما  همراه باشید.

بهترین انواع دمنوش مناسب آنفلوآنزا

دمنوش بابونه
دمنوش بابونه از گل های خشک شده بابونه تهیه می شود و قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. مصریان باستان از بابونه به عنوان یکی از مواد اصلی مایع مومیایی کننده خود استفاده می کردند. مصری ها همچنین از بابونه برای درمان تب استفاده می کردند. شاید بدانید که این گیاه دارویی برای خواب بهتر و راهی عالی برای ایجاد آرامش بسیار موثر است.

رایج ترین استفاده از دمنوش بابونه آرامش جسم و روان است. بابونه همچنین به خوابیدن شما کمک می کند. این اثر ناشی از فلاونوئیدهای موجود در گیاه است. با داشتن یک خواب خوب ، بدن شما می تواند خیلی سریع تر بهبود یابد و با ویروس مقابله کند. ثابت شده است که بابونه یک ضد التهاب است که به نبرد با ویروس آنفلوآنزا کمک می کند. این خواص باعث شده که بابونه به عنوان یکی از دمنوش هایی که می تواند به شما در بهبود و جلوگیری از آنفلوآنزا کمک کند، معرفی شود.

دمنوش گزنه و سنبل الطیب
گزنه گیاهی است که بسیاری از کوهنوردان و علاقه مندان به فضای باز با آن آشنا هستند. این گیاه دارای برگ ها و ساقه های خاردار است که می تواند در خارج از منزل کابوس باشد. با این حال ، خود گیاه را می توان به صورت چای دم کرد زیرا دارای مزایای سلامتی بسیاری است. این چای همچنین می تواند به عنوان یک داروی قوی ضد آنفلوآنزا عمل کند.

دمنوش اکیناسه
دمنوش اکیناسه از گل علفی گیاه اکیناسه تهیه می شود. برخی از دمنوش ها را می توان با استفاده از ریشه و برگ گیاه نیز تهیه کرد. این گیاهان معمولاً در آمریکای شمالی یافت می شوند ، بنابراین می توانید یک فنجان چای تازه و ضد آنفلوآنزا را از این گیاه تهیه کنید.

دمنوش نعناع فلفلی
دمنوش نعنا یک چای خوشمزه و با طراوت است که دارای طعم تندی است. این چای از خیساندن برگ های نعناع در آب جوش تهیه می شود. عطر آن نیز می تواند به پاکسازی مجاری تنفسی و بهبود عفونت های تنفسی کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که عصاره نعناع فلفلی عوامل بیماری زا از جمله آنفلوآنزا را مهار می کند. این دمنوش می تواند از تکثیر ویروس آنفلوآنزا جلوگیری کرده و عفونت را متوقف کند. چای نعناع همچنین می تواند به تسکین علائم آنفلوآنزا از جمله تهوع و استفراغ کمک کند. شما می توانید آن را با مقداری عسل خام برای تسکین گلو درد و تنفس بهتر ترکیب کنید.

دمنوش چای سبز و زنجبیل
مزایای چای سبز و زنجبیل را با هم ترکیب کنید و قدرت آنها را برای مقابله با آنفلوآنزا چند برابر کنید. مصرف این دمنوش باعث می شود در مدت زمان کوتاهی حال شما خوب شود و به حالت عادی برگردید. ترکیب چای سبز و زنجبیل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند که می تواند توان دفاعی بدن را در برابر ویروس ها تقویت کند. کاتچین موجود در چای سبز به جلوگیری از تکثیر ویروس کمک می کند در حالی که زنجبیل به تسکین هرگونه علائمی که ممکن است قبلاً داشته باشید کمک می کند.

دمنوش زنجبیل
این چای گیاهی از ریشه گیاه زنجبیل تهیه می شود. فواید دمنوش زنجبیل برای سلامتی عمدتا شامل تاثیرات مثبت بر سیستم گوارشی و تنفسی است. زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی است بنابراین باعث کاهش التهاب و تورم گلو و بهبود سرفه می شود. این خواص همچنین می تواند به تسکین ماهیچه های معده برای کاهش علائم گرفتگی و حالت تهوع کمک کند.

دمنوش بادرنجبویه
دمنوش بادرنجبویه از برگ های گیاه لیموترش اروپایی تهیه می شود وکه متعلق به خانواده نعناع است. بادرنجبویه دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که به مبارزه با آنفلوآنزا کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که بادرنجبویه مانع از تکثیر ویروس آنفلوآنزای A می شود.

نتایج در مراحل مختلف عفونت برجسته بود و نشان می داد که نوشیدن دمنوش بادرنجبویه ممکن است به جلوگیری از آنفلوآنزا یا توقف آن در زمان ابتلا کمک کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close