لرستان

شهرداری خرم آباد ۳۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد

روزهای بروجرد- شهردار خرم‌آباد گفت: خرم‌آباد ۳۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

سعید فتوحی در گردهمایی روسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها که در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره شورای شهر نقش پر رنگی در ایجاد مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی داشته است.

وی افزود: برای اولین بار ورود به بافت تاریخی شهر خرم‌آباد به مساحت پنج هکتار در محله باباطاهر به منظور ساماندهی این محله در این دوره صورت گرفت.

شهردار با بیان اینکه شورای شهر خرم‌آباد با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، افزود: این شهر با وجود بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت عدالت در مورد آن رعایت نشده است.

فتوحی بیان کرد: متاسفانه  شکاف بین مراکز استان ها به خصوص استان‌های غربی که از صنایع مادر برخوردار نیستند روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه یکی از دلایل این شکاف را وجود قوانین مالیاتی عنوان کرد و با بیان اینکه باید این مهم مورد بازنگری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل ۴ درصد بودجه شهرداری‌ها ۱۹ میلیارد تومان تخصیص داشتیم و این در حالی است که شهرداری بالای ۶۰۰ میلیارد تومان  برای رفع این شکاف نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در حالی درآمد پایدار برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده که هیچ مشورتی با شهرداری‌ها مشورت نشده است.

این مسئول عنوان کرد: در لایحه تجمیع عوارض شهرداری‌ها باید سهم خرم‌آباد دیده شود.

فتوحی گفت: از محل ماده ۲۳ جرائم راهنمایی و رانندگی رقمی برای شهرداری در نظر گرفته نشده و تاکنون در این خصوص به نتیجه نرسیدیم.

وی گفت: در اسفند ۹۹، ۱۰ میلیارد تومان در خرم‌آباد از محل جرائم رانندگی و راهنمایی جریمه ثبت شده است در حالیکه  باید ۶۰ درصد این مبلغ جرائم به شهرداری اختصاص داده شود.

شهردار بیان کرد: هم‌اکنون شهرداری خرم‌آباد ۳۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد؛ بطور نمونه با وجود اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان در راستای بهبود ترافیک گام اساسی برداریم‌.

وی تصریح کرد: چنانچه ۶۰ درصد جریمه‌ها به شهرداری تخصیص داده شود می‌توان در راستای بهبود وضعیت ترافیکی در شهرستان قدم‌های موثری برداشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close