اخبار بروجردلرستانویژه ها

کاهش ۳۶ درصدی بارندگی در لرستان/ پاییز کم بارش در راه است

روزهای بروجرد– معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان گفت: مقدار نزولات جوی استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به داده های آماری میانگین بلندمدت ۳۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

زینب اکبری در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهر سال ۱۴۰۰تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱) ۳۶۵ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که در مقایسه با بارندگی های سال زراعی ماقبل آن اگر چه ۴ درصد افزایش داشته است ولی در مقایسه با میانگین بارندگی های بلندمدت کاهش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در این مدت بیشترین میزان بارش در شهرستان الیگودرز با مجموع ۴۸۵ میلیمتر و کمترین میزان در شهرستان های غربی استان از جمله کوهدشت و رومشکان با ۲۲۰ میلیمتر ثبت شده است.

به گفته وی خرم آباد مرکز استان نیز با ۴۳۹ میلیمتر بارندگی وضعیت مناسب در این بین داشته است.

 

ثبت بالاترین رکورد دمای هوا در لرستان

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان در خصوص وضعیت هوای استان نیز گفت: در سال جاری شاهد ثبت بیشترین رکورد دمایی در استان بودیم به طوری که گرمای هوا در برخی روزهای سال در ۶۰ سال گذشته بی سابقه بود.

اکبری افزود: امسال در خردادماه دمای ۴۶.۶ درجه در خرم آباد و در مردادماه دمای هوای ۴۸.۴ درجه در پلدختر ثبت شد که این میزان گرمای هوا به عنوان رکورد دمایی جدید در تاریخ استان ثبت شد.

وی اضافه کرد: افزایش دمای هوا در حالی در تابستان امسال رخ داد که استان در دوران تنش آبی و خشکسالی بسر می برد که به همین دلیل بایستی در زمان کشت محصولات دیم تغییراتی صورت گیرد.

 

پاییز کم بارش در راه است

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان در خصوص وضعیت بارندگی در پاییز امسال نیز گفت: در فصل پاییز امسال که بارش ها از اواسط آبان ماه آغاز و تا اواخر آذر ادامه دارد پیش بینی می شود که میزان بارندگی نسبت به بلند مدت کاهش قابل ملاحظه داشته باشد.

به گفته اکبری در این فصل میانگین دمای استان هم نسبت به میزان نرمال حدود یک درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت که این افزایش دما در روزهای برفی تابستان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “کاهش ۳۶ درصدی بارندگی در لرستان/ پاییز کم بارش در راه است”

  1. سلام لطفا در مورد هزینه های سنگین دندانپزشکی در بروجرد مطلبی در سایت قرار دهید

    و لطفا از مسئولین مربوطه بخواهید نظارت بیشتری بر روی مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی بروجرد کنند و بازرسان را مرتبا به مطب ها بفرستن تا خودشون واقعیت از نزدیک ببینن، اصلا از تعرفه خاصی پیروی نمی کنند و کاملا بی حساب و کتابه، هر مبلغی که دلشون میخواد به بیمار میگن و مبالغ چند میلیونی هم که میگن مثلا برای عصب کشی و پرکردن و روکش دندان  واقعا بسیار بسیار زیاد هست،هر مطبی هم میری مبلغ خاصی میگه.
    و اصلا داخل مطب هاشون هیچ تعرفه قیمتی و شماره تلفن نظارتی برای طرح شکایت وجود ندارد،  و مردم هم که سالهاست با مشکلات اقتصادی درگیرن، بخاطر عدم نظارت بر دندانپزشکی ها و مبالغ زیادی که میگیرن در پرداخت هزینه های گزاف دندانپزشکی کاملا ناتوان شدن، ما مردم بروجرد از مسئولین مربوطه خواهش میکنیم نظارت بیشتری بر روی مطب های دندانپزشکی داشته باشند تا عدالت رعایت بشه  با تشکر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close