اخبار بروجردلرستان

لرستان میزبان ۲۰ هزار پرنده مهاجر جهان/ وضعیت تالاب‌های استان مطلوب است

نبی‌اله قائدرحمت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آغاز فصل حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و سدهای لرستان، اظهار کرد: در فصل مهاجرت بیش از ۷۰ گونه از پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌ها و سدهای استان حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در فصل مهاجرت، استان میزبان ۲۰ هزار قطعه پرنده مهاجر شود که با توجه به بارندگی‌های اخیر دستیابی به این مهم دور از انتظار نیست.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی لرستان با بیان اینکه سرشماری پرندگان در محدوده زمانی خاصی انجام می‌شود، افزود: این رویداد به صورت جهانی و از دی‌ماه شروع و تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

قائدرحمت، وضعیت تالاب‌های لرستان را خوب دانست و افزود: اگرچه تا قبل از بارندگی‌های اخیر، چند تالاب استان خشک شده بودند، اما با توجه به بارش‌های خوب اخیر، اکنون هیچ تالاب خالی از آب نداریم و همگی در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند.

وی بیان داشت: مهمترین تالاب‌های استان که میزبان پرندگان مهاجر هستند شامل تالاب‌های یازده‌گانه پلدختر، تالاب بیشه دالان بروجرد، تالاب تنودر و دریاچه گهر دورود، همچنین سدهایی از استان همچون سد ایوشان، حوضیان، مروک و رودبار در فصل مهاجرت میزبان پرندگانی از سراسر جهان خواهند بود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close