اخبار بروجردلرستان

ایجاد بازارچه صنایع دستی در بروجرد توجیه اقتصادی دارد

روزهای بروجرد- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مورد حمایت میراث فرهنگی استان قرار می‌گیرد.

عباس حمزه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس طرح مطالعاتی انجام شده ایجاد بازارچه صنایع دستی در بروجرد توجیه اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: شهرهای دورود و ازنا نیز ظرفیت لازم را برای ایجاد بازارچه صنایع دستی دارند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: براساس قوانین میراث فرهنگی نمی‌تواند بازارچه ایجاد کند و باید بخش خصوصی و شهرداری‌ها به این مساله ورود پیدا کنند.

حمزه‌ای عنوان کرد: البته با توجه به اینکه در حریم قلعه‌فلک‌الافلاک زمینی در تملک میراث داشتیم آن را با کمترین هزینه و در قالب ۲۷ غرفه ایجاد و در اختیار صنعتگران لرستانی قرار دادیم.

وی گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مورد حمایت میراث فرهنگی لرستان قرار می‌گیرد و چنانچه افرادی متقاضی باشند و طرح ارائه دهند از آنان حمایت خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: تاکنون سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی اعلام آمادگی نکرده است.

حمزه‌ای گفت: در الیگودرز نیز با شورای شهر این شهرستان صحبت شده و قرار شد در پارک بانوان الیگودرز غرفه‌هایی که وجود دارد را به عرضه کارهای هنری و صنایع دستی اختصاص دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close