اخبار بروجردویژه ها

بروجرد ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد

روزهای بروجرد- رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: شهرستان دارای ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی است.

عکس: عزیز بابازاده

احمد پارسا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بروجرد دارای ۱۲ محله سکونتگاهی که جز محله‌های هدف بازآفرینی بوده و دارای یک محله بافت تاریخی است.

وی با بیان اینکه محله بافت تاریخی دارای ۲۷۰ هکتار است، افزود: ۱۲ محله هدف شهرستان دارای ۲۶۴ هکتار است، افزود: از سال ۹۵ اقدامات خوبی برای این محله‌ها انجام شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد خاطرنشان کرد: برای احیای بافت‌های فرسوده در بروجرد که بیشتر در مرکز شهر واقع شده که سه طرح تعریف شده است و یک طرح پایان یافته و یک طرح دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

پارسا تصریح کرد: بافت فرسوده شهر بروجرد با بافت تاریخی تداخل دارد به عبارتی در این شهر بافت فرسوده و بافت تاریخی روی‌هم قرار دارند که میراث فرهنگی در این حوزه متولی اصلی است و راه و شهرسازی نیز در طرح‌های بازآفرینی شهری در این بخش مشارکت دارد.

وی اضافه کرد: بافت‌های فرسوده بروجرد بیشتر در مرکز شهر و در خیابان‌های صفا، ‌ بحرالعلوم، آزادی، جعفری، شریعتی، شهدا و حافظ واقع شده‌اند.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد بیان کرد: رفع خطر در سراهای حافظی و قیصری انجام شده و در این سراها عملیات بهسازی صورت گرفته است.

پارسا ادامه داد: در محله دره غریب سرای محله با ۹۰۰ متر زیربنا احداث شده که تحویل شهرداری شده و شهرداری آن را در اختیار سپاه قرار داده تا درمانگاه محله‌ای برای اهالی راه‌اندازی شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close