اخبار لرستان

در مهرماه امسال ۴۷ نفر در تصادفات استان لرستان جان باختند

روزهای بروجرد– مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه هفت نفر مرد بر اثر گازگرفتگی در لرستان جان‌باختند.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان محمدرضا فارسی‌نژاد اظهار کرد: تعداد تلفات حوادث ترافیکی مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت.

وی افزود: کل تلفات حوادث رانندگی در مهرماه امسال ۴۷ نفر گزارش شده که از این تعداد هفت نفر در حوادث درون شهری، ۳۸ نفر در حوادث برون شهری و ۲ نفر در حوادث جاده روستایی جان‌باختند.

وی با اشاره به آمار مراجعان جرحی حوادث رانندگی عنوان کرد: مهرماه امسال یکهزار و ۱۰۷ نفر مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد ۷۹۰ نفر مرد و ۳۱۷ نفر زن گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۳ درصد افزا یش یافته است.

فارسی نژاد افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه هفت نفر مرد بر اثر گازگرفتگی جان‌باختند و این در حالی است که در این بازه زمانی سال گذشته چهار نفر فوتی (۲ نفر مرد و ۲ نفر زن) بر اثر گازگرفتگی به این اداره کل ارجاع شده بود.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل سرما در صورت کم توجهی خانواده‌ها به هشدار دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص رعایت نکات ایمنی در نصب و به‌کارگیری وسایل گازسوز، با افزایش آمار تلفات در نیمه دوم سال روبه‌رو خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در حوادث ناشی از کار هفت ماهه امسال ۱۱ نفر در استان لرستان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات واحد آمار از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۴۳۵ مورد معاینه مصدومین ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان انجام که از این تعداد ۲۶ نفر زن و ۴۰۹ نفر مرد هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش یافت.

فارسی نژاد گفت: بیشترین علت فوت در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت و برق گرفتگی بوده است و از نظر جنسیت همگی مرد بوده‌اند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close