اخبار جهان

سازمان جهانی بهداشت: حدود نیمی از جمعیت جهان از بیماری های دهان رنج می برند

روزهای بروجرد– سازمان جهانی بهداشت در گزارشی که روز گذشته(پنج شنبه) صادر کرده، اعلام کرد: نزدیک به نیمی از حمعیت جهان از بیماری های دهان که شامل دندان های پوسیده، لثه های متورم و سرطان دهان می شود، رنج می برند.

شفقنا: در این گزارش با اشاره به نابرابری های آشکار در دستیابی به خدمات بهداشت دهان، آمده است که این وضعیت به شدت روی آسیب پذیرترین و محروم ترین گروههای جمعیتی در جهان تاثیر گذاشته است.

تدروس آدهانوم گبریسیوس رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «بهداشت دهان و دندان در سیاست های بهداشت جهان نادیده گرفته شده است. از بسیاری از بیماری های دهان می توان پیشگیری کرد ودرمان های موثری نیز از حیث هزینه دارند.

این مرکز وابسته به سازمان ملل در گزارش خود آورد: ۴۵ درصد از جمعیت جهان یا حدود ۳.۵ میلیارد نفر از پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و دیگر بیماری های دهان رنج می برند.

براساس این گزارش که تصویری جامع از وضضعیت ۱۹۴ کشور جهان در این زمینه ارائه می دهد، موارد جهانی ابتلا به بیماری های دهان و دندان در سه دهه گذشته یک میلیارد مورد افزایش داشته است.این نشانه آشکاری است که بسیاری از مردم به پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان دستری ندارند.

براساس گزارش مذکور، پوسیدگی دندان، بیماری های شدید لثه ، از دست دادن دندان و سرطان دهان رایج ترین بیماری های دهان و دندان هستند.

سازمان جهانی بهداشت افزود: هر ساله نزدیک به ۳۸۰ هزار نورد جدید از سرطان های دهان تشخیص داده می شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close