اخبار بروجردویژه ها

عیدی بیرانوند: شهردارها بازیچه دست شوراها شده‌اند

روزهای بروجرد– شهردار بروجرد گفت: باید عدالت در خصوص ارزش افزوده بازنگری شود.

به گزارش ایسنا، یحیی عیدی بیرانوند در جلسه شورای اداری بروجرد که با حضور محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در سالن آمفی تئاتر شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها ارگانی هستند که چنانچه مورد حمایت قرار بگیرند و موانع  قانونی آنها برطرف شود نه تنها به بودجه دولتی نیاز ندارند بلکه به کمک دولت خواهند آمد و زمینه ساز سرمایه‌گذاری خواهند بود.

وی با انتقاد از اینکه یک سرمایه‌گذار ۶۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری بروجرد واریز کرده تا سرمایه‌گذاری را در این شهرستان به انجام برساند و متاسفانه یک سال است به استانداری لرستان رفت و آمد دارد و هنوز مشکل آن حل نشده است، افزود: آیا تصمیم‌گیری در مورد یک پارکینگ، واحد مسکونی یا تغییر کاربردی زمین از مسکونی به تجاری ارزش طرح شدن در دفتر معاونت عمرانی استانداری را دارد و نمی‌شود در دفتر فرماندار بروجرد بررسی شود؟ این یک نمونه از مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

شهردار بروجرد گفت: اختیارات فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کند و کمیسیون ماده ۵ باید برای مسائل کلان به کار گرفته شود نه برای تغییر کاربری یک واحد مسکونی و پارکینگ و این دون از شان تصمیم‌گیری‌های کلان استان است.

عیدی بیرانوند بر منسجم کردن مدیریت شهری شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: خیلی از وقت شهرداری صرف درگیری داخلی با برق، آبفا و … می‌شود.

وی افزود: خیلی از فرصت‌های مردم در این درگیری‌ها تلف می‌شود.

شهردار بروجرد با بیان اینکه ارزش افزوده‌ای که دولت و مجلس مصوب کرده بی‌عدالتی محض است، عنوان کرد: در این شهرستان دارو و تولیدات محصولات دارویی و باغی و کشاورزی داریم اما ارزش افزوده به ما نمی‌دهند؟ چرا باید استان مرکزی با فاصله ۱۵۰ کیلومتری از شهرستان بروجرد، ۳۵ میلیارد تومان ارزش افزوده دریافت کنند اما بروجرد دو میلیارد و خرم‌آباد سه میلیارد تومان دریافت داشته باشد و این بی‌عدالتی محض است و باید عدالت در خصوص ارزش افزوده بازنگری شود.

عیدی بیرانوند گفت: کمربندی‌ها در شهرهای چه زمانی باید تعیین تکلیف شوند؟ اگر کمربندی است چرا دولت هزینه نمی‌کند؟ چرا باید از عوارض شهرداری، برای جدول، زیرساخت و آسفالت کمربندی شهرستان هزینه کنم؟

وی با بیان اینکه امروز با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و استفاده از پساب یک ظرفیت بسیار خوب است، افزود: چرا برای پساب شهرداری‌ها اعتباری گذاشته نمی‌شود و  باید دو میلیارد تومان از هزینه‌های شهرداری‌ بروجرد را برای کمک به کم‌آبی برای پساب استفاده کنم.

شهردار بروجرد اضافه کرد: برای شهرداری‌ها اعتبار در نظر بگیرید و آنها را ملزم به استفاده از پساب کنید تا دیگر بار آبی بر شهر تحمیل نشود.

عیدی بیرانوند در ادامه با اشاره به اینکه ماشین‌آلات لازم را برای آتش‌نشانی نداریم و این مصیبتی است که دامنگیر ما شده است؛ چرا بانک‌ها به شهرداری‌ها وام نمی‌دهند تا ایجاد اشتغال کند و پروژه‌های تجاری را توسعه دهد؟ بانک می‌گوید نمی‌توان به شهرداری‌ها وام داد چرا که خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه د رحوزه بحران، شهرداری‌های استان مشکل دارند، افزود: در حوزه جرائم راهنمایی و رانندگی پنج درصد سهم شهرداری‌ را نمی‌دهند؛ شفاف‌سازی هم نمی‌کنند.

شهردار بروجرد پیشنهاد داد: کارگروهی تشکیل و از شهرداران باسابقه دعوت شود تا از نقطه‌نظرات آنان در راستای حل مشکلات شهر استفاده شود.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه شهردارها را از دست شوراها راحت کنید، افزود: در کل کشور شهردارها بازیچه دست شوراها شدند و هرروز شاهد بی‌ثباتی مدیریت و تنش هستند، قانون انتخاب شهردارها یا مستقیم توسط مردم انجام شود و یا حداقل ثبات مدیریتی در نظر بگیرند.

وی گفت: در حوزه مدیریت شهری و شوراها بسیار مشکل داریم و انتظار می‌رود مورد حمایت قرار گیریم و جایگاه شهردارها باید ارتقا پیدا کند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close