اخبار بروجردلرستان

شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات مشاوران املاک در لرستان تشکیل شد

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات مشاوران املاک در دادگستری استان تشکیل شده است.

بهزاد شاه کرمی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات لرستان اظهار کرد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک می‌باشد که اقدامات لازم در این راستا با برگزاری جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی توسط گشت‌های ویژه انجام می شود.

او با بیان اینکه دریافت کد رهگیری از سوی مردم مانع سواستفاده بنگاه‌های املاک می‌شود افزود: شعبه ویژگی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات این حوزه در دادگستری لرستان تشکیل شده است و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط برای تقویت گشت‌های مشترک ضروری می‌باشد.

او ادامه داد: همچنین شهرداری باید نسبت به رایگان کردن ثبت کد رهگیری اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوع رسانه‌ای شود تا مردم منازل خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کرده و مانع جلوگیری از سواستفاده بنگاه‌های املاک در تمدید قراردادها شوند.

شاه کرمی با تاکید بر اینکه حاکمیت در کنار مردم ایستاده است و مصوبات جلسات به روز می‌شود افزود: همچنین مشاوران املاک باید سو پیشینه و کارت املاک داشته باشند چراکه وارد خانه‌ مردم می‌شوند و رسمیت املاکی ها موجب جلوگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد نیز گفت: تعامل، وحدت و همکاری بین مدیران و مسوولان ذیربط در برخورد با تخلفات حوزه مسکن و بنگاه‌های املاک ضروری است تا با تلاش بسیار به نقطه مطلوب دست یابیم.

داریوش شاهون وند افزود: باید نقاط ضعف این حوزه را بررسی و برطرف کرد و نقاط ضعف خود را به دیگران منتسب نکنیم چراکه نواقصی وجود دارد اما قضات کشیک و مسوولان دادگستری نیز شبانه روز منتظر تماس مسوولان هستند و هرگونه تخلف احتمالی را با جدیت بررسی می کنند.

او گفت: گشت‌های نظارتی و مشترک باید واقعی باشد و به صورت جدی پیگیری شود همچنین بنگاه‌های املاک طبق بررسی‌های انجام شده باید ارزیابی شوند.

شاهون وند بیان کرد: مدیرانی که در این جلسات شرکت نمی‌کنند به کمیته تخلف اداری معرفی شوند چراکه تصمیم گیری در این حوزه برای برطرف کردن دغدغه مردم در اولویت قرار دارد همچنین نقش رسانه‌ها در این خصوص مهم تلقی می‌شود چون می‌توانند با آگاهی بخشی به مردم، یاور مدیران باشند و موانع را با ارائه راهکار به مسوولان گوشزد کنند.

 

منبع: ایرنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close