اخبار بروجردویژه ها

بحران در دو اثر تاریخی و فاخر بروجرد با اختلاف میان میراث فرهنگی و اداره اوقاف!

روزهای بروجرد– مسجد جامع بروجرد به عنوان یک اثر فاخر و برجسته تاریخی و قدیمی ترین مسجد غرب ایران و مسجد تاریخی امام بروجرد به عنوان یکی بزرگترین مساجد ایران در اختلاف میان میراث فرهنگی و اداره اوقاف و امور خیریه در حال خرابی است.

مسجد جامع بروجرد

عملکرد ضعیف اداره اوقاف و بی توجهی به این بناهای ارزشمند را می‌توان با دیدن این دو مسجد به خوبی مشاهده کرد. عدم درک درست از ارزش این آثار گرانبها در عملکرد اداره اوقاف واضح و آشکار است به طوری که نگرانی دوستداران میراث فرهنگی و تاریخی کشور را برانگیخته است.

عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه مسجد جامع بروجرد کهن‌ترین مسجد غرب کشور است، تصریح کرد: مسجد تاریخی امام (ره) از بزرگ‌ترین مساجد کشور محسوب می شود که متاسفانه کمترین اعتبار به آن‌ها تخصیص پیدا می‌کند و در اختلاف بین میراث فرهنگی و اداره اوقاف و امور خیریه قرار گرفته که باید هرچه زودتر رفع شود چون ممکن است با شرایط بحرانی روبرو گردد.

به نظر می‌رسد تصمیمی در سطح بالاتر در این زمینه نیاز است تا از دست درازی های غیرعلمی و سلیقه‌ای در این آثار ارزشمند جلوگیری شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “بحران در دو اثر تاریخی و فاخر بروجرد با اختلاف میان میراث فرهنگی و اداره اوقاف!”

  1. واقعا بروجرد مهد آثار باستانی و تاریخی است که بدون توجه بخش خصوصی و دولتی در حال تخریب است. دیگه اختلافات اداری را کنار بگذارید. مردم بروجرد اینبار باید خودجوش بیایند و با سرمایه خودشان و کمک گرفتن از بخش‌خصوصی و خیرین بروجرد مظلوم را از بن بست توریستی و تفریحی و تاریخی و گردشگری خارج کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close