اخبار بروجرد

مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد: بیشترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر سواد است

روزهای بروجرد- مدیر آموزش ‌و پرورش بروجرد گفت: بیشترین مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر سواد است.

محمد مهرافزون در مراسم راه‌اندازی و تأسیس مرکز یادگیری محل هدایت گل‌ها برای گذراندن دوره‌های مهارتی در رشته‌های کامپیوتر، قالیبافی، سفالگری، قلم‌زنی، آموزش قرآن و مهارت زندگی، اظهار کرد: هدف اصلی و رویکرد اساسی این شورا همکاری و همیاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و افزایش سواد سطح جامعه بوده و ساختار آن شبیه شورای آموزش‌وپرورش است.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری سوادآموزی بروجرد در سال تحصیلی جدید جذب حداکثری بی‌سوادان بوده است و خوشبختانه ۹۰ درصد با برنامه‌ریزی مدون و منظم اداره نهضت سوادآموزی تحقق یافته است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: کلاس‌های سوادآموزی و چهار کلاس مرکز یادگیری مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر این مراکز سوادآموزان و فراگیران در قالب دونفره و چند نفره در روستاهای دورافتاده مشغول ادامه تحصیل هستند.

مهرافزون ضمن اشاره به اینکه بیشترین مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر سواد است، اضافه کر: همه اعضای شورا وظیفه داریم برای ریشه‌کن کردن و جشن سوادآموزی تلاش کنیم و شایسته و زیبنده شهر استعدادهای درخشان و فرهیختگان نیست که حتی یک عدد بی‌سواد داشته باشیم.

وی بیان کرد: بنای جامعه باسواد افزایش سطح دانش است و اگر تمام جامعه باسواد باشند باعث رشد، پیشرفت و بالندگی می‌شود و برای پوشش باسوادی ۱۰۰ درصدی نیاز به همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی است و آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی نیست و شورای پشتیبانی علاوه بر علاوه بر رسالت کاهش نرخ بی‌سوادی وظیفه دارد برای ارتقا سطح دانش و سواد از تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: دوره سوادآموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال است افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند باسواد می‌شوند و مدرک آنان سوم ابتدایی تلقی می‌شوند.

مهرافزون با اشاره به آمار اداره سوادآموزی، افزود: تعداد افراد جذب سوادآموزان تا این لحظه ۲۸۵ نفر بوده است که به تفکیک ۸۵ نفر دوره سوادآموزی، ۵۰ نفر دوره تحکیم و ۱۵۰ نفر دوره انتقال هستند و در قالب ۳۶ کلاس شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته، اظهار کرد: ما توانستیم دوره توانمندسازی و آموزش‌دهندگان در قالب یک دوره قطبی با مرکزیت بروجرد با حضور ۸۶۹ از شهرهای اطراف برگزار کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد تصریح کرد: دو نمایشگاه توانمندسازی و ارتقا سطح دانش و شغلی توسط دانش آموزان و آموزش‌دهندگان برگزار شد و توانستیم جذب حداکثری سوادآموزان در مرکز یادگیری محلی در کلاس‌های مجازی مهارت‌آموزی زندگی و پالایش ۲۸۹۶۰ از سوادآموزان متقاضی شرکت در دوره‌های سوادآموزی در سال ۱۴۰۰_۱۳۹۹ توسط اداره سوادآموزی و آموزش‌دهندگان در سامانه هستند.

مهرافزون خاطرنشان کرد: جذب معلمان و دبیران به جهت همکاری با نهضت سوادآموزی در قالب طرح مدرسه محور در حال اجراست و با راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی هدایت گل‌ها برای گذراندن دوره‌های مهارتی در رشته‌های کامپیوتر، قالیبافی، سفال‌گری، قلم‌زنی، آموزش قرآن و مهارت‌های زندگی پس از دوره و کسب قبولی کارت مهارتی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده، بیان کرد: ۹۵ درصد از موفقیت‌ها و ۸۶ درصد قبولی‌ها به بروجرد اختصاص یافته است و رتبه‌های مسابقات تدریس برتر در فضای مجازی توسط آموزش‌دهندگان و دو رتبه‌ برتر در مسابقه کتاب‌خوانی توسط آموزش‌دهندگان را توانستیم کسب کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close