اخبار ایران

رییس پلیس راهور: در حادثه بهبهان ایربک هیچ خودرویی باز نشد/ این چه خودرویی است که ما داریم؟/ چرا ارابه مرگ تولید می کنیم؟

روزهای بروجرد- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با توجه به تصادف زنجیره ای رخ داده در محور بهبهان به شدت از کیفیت ساخت خودروها انتقاد کرده و آن ها را به ارابه مرگ تشبیه کرد.

سردار سیدکمال هادیان فر در ششمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با اشاره به حادثه رخ داده در محور بهبهان گفت: در همین حادثه بهبهان ایربک هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم. چرا ارابه مرگ تولید می کنیم؟. دستگاه های مسئول باید بر کیفیت خودروها نظارت کنند. چرا استانداردها رعایت نمی شود؟.

وی ادامه داد: در این حادثه من تأکید کردم که حتما سهم دستگاه ها مشخص شود. نه اینکه فقط بگوییم راننده عامل حادثه بوده بلکه مشخص شود که تک تک دستگاه ها چه نقشی در این حادثه داشته اند.

رئیس پلیس راهور کل کشور گفت: امروز ۳۲ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشین خودروها هستند و همچنین ۲۵ درصد فوت شدگان رانندگان هستند که عامل مرگ دیگران نیز می‌شوند.

سردار کمال هادیانفر بیان داشت: همکاران من در ۲۳۳ هزار کیلومتر راه کشور و هزار و ۴۷ شهر در تمام روزها و شب‌ها در نقاط کوهستانی در هر نوع شرایط جوی از خودگذشتگی نشان داده و در خدمت مردم هستند.

وی ادامه داد: امروز ۳۲ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشین خودروها هستند همچنین ۲۵ درصد فوت شدگان رانندگان هستند که عامل مرگ دیگران نیز می‌شوند، همچنین ۲۴ درصدفوت شدگان موتورسواران و ۱۹ درصد عابران پیاده هستند.

رییس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: انضباط در عبور و مرور نشان شخصیت بالندگی یک جامعه است ومردم در راستای توسعه و نظم به پلیس کمک می‌کنند. پلیس ناظم برقراری نظم و انضباط است و با افراد متخلف و حادثه ساز براساس قانون برخورد می‌کند. امیدواریم مردم در حوزه نظم به ما کمک کنند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه امروز سومین عامل مرگ و میر تصادفات است، گفت: کرونا به همت دولت و مردم در روزهای پایانی خود است و فوتی‌های ناشی از کرونا به ۲۰ نفر رسیده اما تصادفات همواره بوده، هست و خواهد بود. ۳۵ تا ۴۷نفر و بعضا در برخی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم در هر ساعت ۱.۹ تا ۲ نفر فوتی برابر با ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول در هر ساعت است.

وی ادامه داد: در سال۹۸ شاهد کاهش تصادفات بودیم و در سال ۹۹ شاخص اثربخش در کاهش تصادفات داشتیم و ۶۱ هزار نفر کمتر معلول و مجروح را شاهد بودیم اما در سال ۱۴۰۰، ۱۲ درصد افزایش تردد داشتیم، ۴.۹ میلیارد پیمایش در کشور داشتیم و ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول داشتیم. این معضل مهمی است. دستگاههای مسئول از خودگذشتگی می کنند اما ابزارها و تجهیزات کافی نیست ما در شش دوره ناوگان را نوسازی کردیم اما دولت باید از دستگاههای مسئول در این بخش حمایت و به ما در هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات به روز کمک کنند.

وی با اشاره به خسارات ناشی از تصادفات گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان بیمه ها سالانه خسارت در تصادفات پرداخت می کنند.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: در ناوگان بار و مسافر ۲۱۰۰ کشته داشتیم که بیشترین کشته ها برای تریلی و کامیون است رانندگان کامیون و تریلی بهترین رانندگان هستند اما شاهد حوادث زیادی از سوی آنها هستیم.

وی ادامه داد: در یکی از حوادث اخیر راننده تریلی از جاده فرعی استفاده کرده و باعث آن حادثه در سنندج شده ما قطعا آن شرکت را که شبانه این تانکر را به حرکت در آورده تعطیل می کنیم و با عوامل آن برخورد می کنیم شرکت‌های اتوبوس رانی نیز مسئول هستند اتوبوس‌ها را کنترل کنند سرنشین ها باید کمربند ایمنی ببندند. هرکسی در حادثه اتوبوس ‌کمربند داشته زنده مانده است همچنین موتورسیکلت سواران که قشر زحمت کش هم هستند و ۸۵ درصد برای تامین معاش از موتور سیکلت استفاده می کنند باید مقررات را رعایت کنند در اتوبان‌ها خلاف جهت حرکت نکنند چرا که در صورت تصادفات درصدی مقصر هستند.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close