اخبار بروجردلرستان

۱۸۰ داوطلب شوراهای شهر لرستان نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کردند/ بروجرد بیشترین اعتراض

روزهای بروجرد- دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای لرستان گفت: از مجموع ۲۳۵ نفرکه ۹۷ نفر در هیئت‌های نظارت و مابقی در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند تاکنون ۱۸۰ داوطلب نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشته‌اند.

باقر پور حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند انتخابات  شورهای شهر و روستا استان لرستان اظهار داشت: امروز آخرین فرصت ثبت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده است و این مهلت تمدید نمی‌شود و از فردا بررسی صلاحیت‌ها در هیئت عالی نظارت‌ها در استان آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم وی افزود: متاسفانه طی مهلت ثبت اعتراض عمده افراد رد صلاحیت شده با مواد و تبصره‌های قانونی اطلاع نداشتند که بتوانند با استفاده از بندهای قانونی اعتراض قابل قبول خود را ثبت کنند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان لرستان با اشاره  به آمار داوطلبان شوراهای روستایی عنوان کرد:  در مجموع در  هزار و ۵۲۳ روستا استان ۸هزار و ۲۹۸ داوطلب ثبت نام کردند که  مرحله بررسی صلاحیت آنها در هیئت‌های اجرایی بخش‌ها تا پانزدهم اردیبهشت ماه  ادامه دارد و نتیجه به هیئت‌های نظارت ارجاع می‌شود.

وی بیان کرد: روند رسیدگی به اعتراض  داوطلبان انتخابات شورا در  روستا  در هیئت‌های اجرایی بخش رد صلاحیت در هیئت‌های نظارت شهرستان بررسی می‌شود و در نهایت تا ۳۱ اردیبهشت ماه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورا روستاها به پایان می‌رسد.

پور حسینی با اشاره به تعداد داوطلبان شورای اسلامی شهر که نسبت به اعلام صلاحیت خود در هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها گفت: از مجموع ۲۳۵ نفر که ۹۷ نفر در هیئت‌های نظارت و مابقی در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند تاکنون ۱۸۰ داوطلب نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشته‌‌اند که از این تعداد ۴۵ نفر مربوط به  شهرستان خرم‌آباد، ۴۷ نفر بروجرد، ۱۳ نفر کوهدشت، ۱۴ نفر پلدختر، ۳ نفر نورآباد، ۴ نفر الیگودرز، ۴ نفر رومشکان، ۶ نفر ازنا، ۸ نفر الشتر و ۲۵ نفر در دورود بوده است.

وی تصریح کرد: روند بررسی صلاحیت‌ها براساس  موازین قانونی صورت می‌گیرد و هیچ گونه حقی از داوطلب و مردم ضایع نمی‌شود و این امکان وجود دارد افرادی که رد صلاحیت شدند در بررسی‌های هیئت عالی استان طی مدت ۱۰ روز  مجدد تایید و همچنین افراد تایید شده نیز رد شوند.

 

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close