اخبار بروجرد

تخریب بیش از ۲۳ هزار مترمربع تغییر کاربری زمین های کشاورزی در بروجرد

روزهای بروجرد- رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: بیش از ۲۳ هزار مترمربع تغییر کاربری زمین های کشاورزی در شهرستان تخریب شد.

جواد گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای حفظ زمین های کشاورزی ۲۳ هزار و ۸۱۱ مترمربع تغییر کاربری در زمین های زراعی و باغی این شهرستان تخریب و آزادسازی شد.

وی تصریح کرد: قلع‌وقمع انجام شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در سال جاری انجام که باعث آزادسازی هفت مورد تغییر کاربری در اراضی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: همچنین در یکسال گذشته بیش از ۱۳ مورد تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز انجام شده که با تخریب این بناها ۳۳۰ هزار مترمربع قلع‌وقمع و فنس کشی تخریب و ۱۵ هزار مترمربع زمین کشاورزی قطعه‌بندی شده در روستای بندیزه جمع‌آوری و آزادسازی شد.

گودرزی اضافه کرد: با توجه به‌صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران امنیت غذایی و تعدی‌کنندگان به حقوق عمومی در بحران شدید اقتصادی که تاب‌آوری چرخه‌های تولید برای مردم کشور از ارزش حیاتی برخوردار است، وظایف محوله، کلیه ساخت‌وسازهای شناسایی شده سال جاری را اجرای حکم کنیم.

وی بیان کرد: پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای حفظ زمین های ارزشمند زراعی و باغ‌ها با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان در دستور کار قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد که به‌واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است، قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز و اعاده به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

گودرزی عنوان کرد: هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری در زمین های کشاورزی غیرقانونی است و در صورت مشاهده پس از اعلام به مراجع قضایی و صدور رأی تخریب خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close