اخبار بروجرد

چهار طرح عمرانی در دانشگاه آیت الله بروجردی به بهره‌برداری رسید

روزهای بروجرد– چهار طرح عمرانی روز پنجشنبه با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در دانشگاه‌ آیت الله بروجردی به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر علوم در جریان بازدید از دانشگاه آیت الله بروجردی در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه ایت الله العظمی بروجردی به نسبت عمری که دارد رشد قابل توجهی را تجربه کرده است این رشد هم در حوزه جمعیتی و رشد فیزیکی خودش را دارد نشان داده البته طبیعی است.

هاشم داداش پور بیان کرد: معمولا دانشگاهی برای اینکه به مرحله بلوغ برسد یک فرایند زمانی را باید طی کند که بتوانیم بگوییم که دانشگاه به مرحله بلوغ رسیده است ولی دانشگاه آیت الله بروجردی به نسبت به عمر دانشگاه رشد خوبی داشته است.

وی تاکید کرد: فضای دانشگاه زیبا است و مجموعه تلاش ها نشان می دهد که دانشگاه بروجرد توانسته خود را در بین دانشگاه‌های کشور برای خود جایگاهی را ایجاد کند و این اتفاق مبارکی است اگر این روند تا ادامه پیدا کند با یک دانشگاه بسیار خوب در کشور مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: مجموعه تلاش های که در حوزه دانشگاهی صورت گرفته اتفاق خوبی است و امروز هم کلنگ یک خوابگاه هم در این دانشگاه به زمین زده شده است دانشگاه را از حیث امکانات و ظرفیت های که دارد خوب ارزیابی می کنم
داداش پور ادامه داد: اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دانشجویی داریم.

مسوول صندوق رفاه دانشجویی کشور گفت: آنچه امروز در بازدید که از دانشگاه صورت گرفت نشان می دهد که از نظر کیفی خوابگاه های خواهران مطلوب است اکنون هزار نفر از خواهران در خوابگاه ساکن هستند که ۷۵۰ نفر در خوابگاه دولتی حدود۲۰۰نفر در خوابگاه استیجاری در سطح شهر هستند.

مسعود گنجی بیان کرد: برای برادران خوابگاه دولتی ندارد حدود ۶۰۰ نفر در سطح شهر برای انها خوابگاه مهیا شده امید می رود با این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: امروز خوابگاه برای این دانشگاه کلنگ زنی شده برای خواهران بود امید می رود هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

مسوول صندوق رفاه دانشجویی کشور اضافه کرد: در طرح تفضیلی ۲ خوابگاه برای برادران در این سایت در نظر گرفته شده که به محض تامین اعتبار و مهیا شدن شرایط اینها هم در برنامه آتی است امیدواریم هرچه زودتر به آن برنامه تعیین شده برسیم.

گنجی یادآور شد: از نظر کیفی ساختمان‌ها نو هستند در این دانشگاه یک برنامه ریزی مدونی وجود دارد و بر اساس این برنامه پیش خواهیم رفت.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی در حاشیه آیین افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح‌ها شامل سرای تندرستی، احداث مخزن ۱۰۰ هزار لیتری و انتقال آب شرب به مجموعه خوابگاهای دانشگاه است.

احسان یاوری افزود: همچنین کلنگ احداث زمین چمن مصنوعی و خوابگاه شماره سه از جمله طرح‌هایی است که با حضور معاون وزیر علوم به زمین زده شد.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی اضافه کرد: این طرح ها در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع اجرا شده است.

یاوری افزود: دانشگاه آیت‌الله بروجردی در سال ۸۵ تاسیس شد و هم اکنون ۱۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۱۰۰ کارمند و پنج هزار و ۱۰۰ دانشجو که از این تعداد چهار هزار و ۱۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۹۵۰ نفر هم در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

 

منبع: ایرنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close