اخبار لرستان

وضعیت نارنجی به معنای خوب نیست/بستری‌ها و فوتی‌های لرستان همچنان زیاد است

روزهای بروجرد- دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه وضعیت نارنجی کرونا به معنای وضعیت خوب نیست، گفت: همچنان تعداد بستری‌ها و تقریبا فوتی‌ها زیاد است.

به گزارش مهر، مریم کوشکی با اشاره به اجرای طرح شهید «قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: این طرح در راستای کنترل بیماری کرونا به صورت محله محور در دستور کار قرار گرفته است.

۴۰ درصد از جمعیت لرستان تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند

وی با بیان اینکه در هر محله یک پایگاه سلامت داریم، عنوان کرد: هر پایگاه سلامت، حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به فعالیت تیم‌های نظارتی و حمایتی در محلات مختلف، بیان داشت: مراقبین سلامت با مردم محلات در ارتباط هستند.

کوشکی با تاکید بر اینکه تا کنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، گفت: به مرور زمان جمعیت بیشتری از استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبدیل وضعیت قرمز به نارنجی و برعکس به راحتی صورت می‌گیرد، افزود: به محض اینکه محدودیت ایجاد و تجمع کم می‌شود آمارها کاهش و به محض اینکه تجمع بیشتر می‌شود آمار مبتلایان افزایش پیدا می‌کند.

وضعیت نارنجی به معنای خوب نیست

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: اینکه در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌ایم به معنای این نیست که بعد از آن در وضعیت زرد قرار می‌گیریم.

کوشکی با اشاره به اینکه اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود مجدد به وضعیت قرمز بر می‌گردیم، ادامه داد: وضعیت قرمز استان طی دو هفته پیش به قدری وحشتناک بود که در بیمارستان‌ها دیگر تخت خالی نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه الان نیز وضعیت نارنجی به معنای وضعیت خطرناک است، تصریح کرد: همچنان بستری‌های کرونا در لرستان زیاد است، همچنان مرگ و میر تقریباً زیادی در سطح استان داریم و تنها از حالت بحرانی خارج شده‌ایم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت، با بیان اینکه مردم فکر نکنند که از وضعیت قرمز خارج شده‌ایم و دیگر اوضاع خوب است، افزود: مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close