اخبار بروجردویژه ها

تعداد بیکاران جمعیت فعال بروجرد ۳۵ هزار نفر است

روزهای بروجرد– رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: زمینه اشتغال ۳۴۰۰ نفر در بروجرد فراهم شده است.

عبدالعلی گیوه‌کی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری شهرستان بروجرد دارای جمعیت ۳۳۰ هزار نفر و جمعیت فعال آن براساس برآوردها ۲۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه جمعیت شاغل شهرستان ۱۶۵ هزار نفر، جمعیت بیکار ۳۵ هزار نفر و جمعیت غیرفعال ۱۳۰ هزار نفر است، افزود: کل بیمه‌شدگان اجباری ۲۲ هزار نفر و کل بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ۴۷ هزار نفر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد خاطرنشان کرد: بیکاران قطعی ثبت‌نام شده ۲۰ هزار نفر هستند و در سال جاری برای ۳۴۰۰ نفر توسط دستگاه‌های اجرایی اشتغال ایجاد شده است.

گیوه‌کی اضافه کرد: سهم اشتغال شهرستان ۶ هزار و ۲۳۳ نفر بوده که تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از آن محقق شده که ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی بیان کرد: در مجموع تاکنون ۳۸۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به یک هزار ۴۸۷ واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد ادامه داد: شهرستان دارای ۳۷۰ کارگاه‌ صنعتی و تولیدی است که یکسری مشکلات دارند. کاشی جم در حال حاضر ۱۲۰ کارگر دارد و فاز دوم آن در حال راه‌اندازی است.

گیوه‌کی عنوان کرد: این کارخانه از لحاظ نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل داشته و ۲ ماه حقوق کارگران آن عقب‌افتاده است. در کارخانجات نساجی بروجرد بالغ‌بر ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند که بیشترین ثبت آمار اشتغال آن در سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانه سامان کاشی در حال اورهال است، افزود: در حال حاضر ۱۳۰ نفر در فرداموتورز مشغول به کار هستند که با فعال شدن خط تولید تا پایان سال به هزار نفر نیز خواهد رسید.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد اظهار کرد: همچنین در کارخانه فارمدزاگرس ۶۵ نفر مشغول به کار هستند که با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو است.

گیوه‌کی تصریح کرد: در شرکت سیلیکون متال نیز ۱۰۰ کارگر مشغول به کار هستند که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده و ۲ ماه حقوق معوق دارد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close