اخبار بروجرد

سالانه یک تن ورشو در بروجرد تولید می‌شود

روزهای بروجرد- سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: سالانه یک تن فلز ورشو در قالب ۵۰۰ قطعه وسایل کاربردی و تزئینی در این شهرستان تولید می شود و به فروش می‌رسد.

کامران حسینی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به تقاضا در بازار وسایل کاربردی و تزئینی ورشو و علاقه مردم به اشیای ورشو به ویژه سماور زغالی و نفتی و ظروف آشپزخانه، تولیدات ورشو در ایجاد اشتغال جدید و کسب درآمد مناسب موثر است.

وی افزود: اکنون هشت کارگاه ورشو در این شهرستان فعال است که از این تعداد یک مورد مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یک کارگاه هم مربوط به سازمان فنی و حرفه ای است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد یادآور شد: راه اندازی خانه ورشو بروجرد در دست اقدام است و بخش عمده کار انجام و به زودی این خانه راه اندازی می شود تا مکانی باشد که استادکاران رشته ورشو سازی در آن گرد هم آیند و فعالیت‌های مرتبط با این صنعت اعم از آموزش، تولید و قلم زنی بر روی ورشو در همین مکان صورت گیرد.

حسینی بیان کرد: ۲۰۰ کارگاه قلم زنی در بروجرد وجود دارد که با راه اندازی خانه ورشو بروجرد به صورت منسجم در این مکان فعالیت خواهند داشت، در کنار تسهیلاتی که دولت به هنرمندان می دهد تکالیف دیگری نیز دارد که مهمترین اقدام ترویجی مرتبط با صنعت ورشو و قلم زنی در بروجرد، آموزش این رشته است که شرایط انتقال این آموزش فراهم و با فعالیت خانه ورشو بروجرد انسجام بیشتری خواهد یافت.

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهایی که در زمینه مواد اولیه ورشو وجود دارد، اضافه کرد: یک کارگاه ورشو سازی در بروجرد که توسط یکی از صنعتگران بومی اداره می شود برای تجهیز کارگاه در جهت ساخت ورق ورشو اعلام امادگی کرده که در صورت تحقق نقطه آغازی برای توسعه هنر صنعت ورشوسازی در بروجرد خواهد بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close